گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان دارای مزایای متعددی است. به طور کلی گفتار درمانی شامل یکسری تمرینات هدفمند بوده که براساس مشکل افراد زیر نظر گفتاردرمانگر انتخاب شده و در منزل انجام می شود. دریافت این خدمات در خانه کمک می کند تا افرادی که شرایط خروج از منزل را ندارند، بتوانند اختلالات گفتاری خود را بهبود ببخشند. اگر به دنبال بهترین مرکز توانبخشی و گفتار درمانی در منزل هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

می توان گفت که گفتار درمانی برای افرادی که در صحبت یا غذا خوردن دچار مشکل هستند، بسیار مهم و حیاتی است. اختلال در حرف زدن در بین بزرگسالان و کودکان رایج است. اما نوع ، شدت و دلیل این مشکل در کودکان و بزرگسالان، با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به همین خاطر نیز متخصصان گفتار درمانی از روش های به خصوصی برای درمان آن ها استفاده می کنند. در واقع تمرینات و تکنیک های درمانی برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری، به شکل اختصاصی است. در ابتدا گفتار درمانگر وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار داده و براساس آن یک برنامه درمانی کامل را تنظیم می کند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد گفتار درمانی بزرگسالان در منزل، توضیحاتی را بیان کنیم.

اهمیت گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

افرادی که به مشکلات گفتاری یا بلع دچار هستند، بایستی هرچه سریع تر برای آغاز جلسات گفتار درمانی، اقدام کنند. اما برخی از بیماران به دلیل مشکلات گذشته همانند سکته مغزی یا تصادفات سنگین دچار مشکلات بلع و گفتاری می شوند. این افراد شرایط مساعد را برای خروج از منزل ندارند. در این شرایط گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان بهترین راه حل ممکن است. اکثر مراکز توانبخشی خدمات کار درمانی و گفتار درمانی را در منزل نیز ارائه می دهند. خدمات درمانی در منزل باعث شده تا افرادی که شرایط رفت و آمد را ندارند، بتوانند در منزل خود از بهترین خدمات بهره مند شوند.

اختلالات گفتاری متعددی در میان بزرگسالان وجود دارد که همه آن ها نیاز به گفتار درمانی دارند. بهبود مشکلات گفتاری در ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیر گذار است. به همین خاطر نیز نباید نسبت به آن بی توجه بود. خوشبختانه کلینیک های گفتار درمانی شرایطی را فراهم کرده اند تا بیماران علاوه بر کیلینک قادر به دریافت خدمات در محیط منزل باشند. کلینیک توانبخشی نسیم مردانی با تیم حرفه ای خود می تواند باکیفیت ترین خدمات درمانی در منزل را به شما عزیزان ارائه دهد.

مدت زمان گفتار درمانی بزرگسالان در منزل

مدت زمان و تعداد جلسات گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان برای هر فردی متفاوت است. اما عوامل متعددی هستند که در بازه زمانی درمان موثر هستند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع اختلال گفتاری
  • شدت مشکل
  • سن افراد
  • درمان بیماری پزشکی مهم
  • زمینه پزشکی
  • منشا اصلی اختلال گفتاری

در برخی از افراد مشکلات گفتاری از کودکی وجود داشته و تا بزرگسالی ادامه دارد. در حقیقت عدم درمان به موقع مشکلات گفتاری باعث شده تا پروسه گفتار درمانی به زمان بیشتری نیاز داشته و پیچیده تر شود. در نتیجه بهتر است پس از مشاهده جزئی ترین نشانه ای  از مشکلات گفتاری، هر چه زودتر به یک کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنید.

گفتار درمانی بزرگسالان در منزل در شرق تهران

نیاز به خدمات گفتار درمانی برای بزرگسالان در منزل، در استان تهران بسیار بیشتر است. چرا که تهران دارای جمعیت بسیار زیادی می باشد. به همین خاطر نیز در تمامی بخش ها و منطقه های این استان مراکز توانبخشی متعددی تاسیس شده اند. برای گفتار درمانی در منزل در هر نقطه ای از تهران، بهتر است به دنبال کلینیکی در نزدیکی خود باشید. اگر در قسمت شرقی تهران ساکن هستید، می توانید برای گفتار درمانی و کار درمانی در منزل، به مجموعه نسیم مردانی اعتماد کنید.

کلینیک توانبخشی ما در تهرانپارس واقع شده است. دسترسی افراد از تمامی بخش های شرقی تهران به مجموعه ما بسیار راحت است. تیم ما دارای گفتار درمانگر های مجرب و متخصص است که به منزل شما اعزام می شوند و می توانند با جلسات درمانی موثر، به درمان هرچه زودتر شما کمک کنند. برای گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان و  حتی کودکان، تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

هزینه گفتار درمانی در منزل

در مورد هزینه های کلی نمی توان به طور دقیق مبلغ دقیقی را بیان کرد. از این رو بهتر است با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با بیان مشکل گفتاری، از هزینه ها مطلع شوید. کارشناسان ما به طور دقیق در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

اختلالاتی که در بزرگسالان نیاز به گفتار درمانی دارد!

رایج ترین مشکلات گفتاری در بزرگسالان که نیاز به گفتار درمانی دارند عبارتند از:

  • آپراکسی
  • لکنت زبان
  • اختلال صدا
  • مشکل در تلفظ
  • ضربه به سر
  • سرطان دهان یا حنجره
  • بیماری ام اس
  • فلج مغزی
  • مشکل در خوردن و آشامیدن
  • دمانس
  • دیزارتری

مزایا گفتار درمانی در منزل

با وجود این که مراجعه به کلینیک گفتار درمانی دارای مزایا متعددی بوده و اثربخشی بالایی دارد، اما گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان نیز دارای فوایدی است که عبارتند از:

  • عدم نیاز به حمل و جابجایی بیمارانی که ناتوانی جسمی
  • انجام تمرینات کار درمانی در محیط آرام منزل

برای شروع جلسات گفتار درمانی در منزل لازم است تا بیماران برای جلسه اول به کلینیک مراجعه کنند تا شرایط آن ها توسط گفتار درمانگر مورد بررسی قرار بگیرد. سپس جلسات درمانی بعدی در منزل انجام می شود.

جمع بندی

گفتاردرمانی در منزل برای بزرگسالان مزایا متعددی را به همراه دارد. این نوع خدمات درمانی برای بیمارانی که از نظر جسمی شرایط خروج از خانه را ندارند، بسیار مناسب می باشد. گفتار درمانی بزرگسالان در خانه شامل تکنیک ها و تمرین هایی بوده که برای هر یک از افراد متفاوت است. نوع تمرین و درمان با توجه به نوع اختلال گفتاری بیمار تعیین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات
کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی

کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی

کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی یکی از روش های  درمانی موثر است که به صورت تخصصی روی بهبود مشکلات کودکان فلج مغزی یا همان cp تمرکز دارد. همانطور که بهتر می دانید، فلج مغزی محدودیت ‌های زیادی را برای افراد به‌ همراه می ‌آورد 1403/02/18 | 01:02
کاردرمانی در منزل بهتر است یا کلینیک ؟

کاردرمانی در منزل بهتر است یا کلینیک ؟

به طور کلی باید بگوییم که بهتر بودن هر یک از این خدمات کاملا به شرایط بیماران بستگی داشته و نمی توان کاردرمانی در منزل یا کلینیک را از یکدیگر متمایز دانست. 1403/02/16 | 07:36
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود