درمان اختلال  اضطراب در شرق تهران

درمان اختلال  اضطراب در شرق تهران

برای درمان اختلال و اضطراب در شرق تهران می توانید به کلینیک نسیم مراجعه کنید. مشغله های زیاد و مشکلات پی در پی در زندگی همیشه ما را دچار استرس و نگرانی می کند. اما زمانی که میزان دلهره و نگرانی ها بیش از حد معمول باشد، تبدیل به اختلال اضظراب شده و می تواند به صورت مستقیم زندگی ما را تحت الشعاع قرار دهد. اضطراب یکی از اختلالات شایع در میان افراد بوده که به طور کلی سلامت روان افراد را به خطر می اندازد. به همین خاطر درمان آن بسیار مهم است.

می توان گفت که این اختلال بنا به دلایل مختلفی برای افراد رخ می دهد. البته که در برخی شرایط این مشکل عادی است. استرس و اضطراب زمانی عادی است که افراد در شرایط خاص و نسبت به یکسری مشکلات، نگرانی داشته باشند. اما اگر فردی کل روز خود را بدون هیچ مشکلی با استرس و دلهره سپری کند، به این اختلال دچار بوده و بایستی درمان شود. خوشبختانه امروزه پیشرفت علم سبب شده تا روش های مختلفی برای درمان این اختلال وجود داشته باشد. روانشناسان و رفتاردرمانگر ها براساس شرایط بیمار از بهترین روش های درمانی استفاده می کنند تا طی مدت زمانی، میزان اضطراب بیماران را کاهش دهند.

انواع اختلال اضطرابی

پیش از بحث در مورد درمان اختلال اضطراب در شرق تهران، لازم است در مورد این اختلال و انواع آن توضیح دهیم. اضطراب دارای انواع مختلفی بوده که هر یک علائم و حالات مختص به خود را دارند.

اضطراب فراگیر: زمانی که افراد بابت موضوعات مختلف دچار نگرانی مزمن بوده و به همراه این نگرانی مشکلات جسمی همانند گرفتگی عضلات داشته باشند، دچار اضطراب فراگیر هستند. در واقع در این مشکل ترس و دلهره برای افراد به عادت تبدیل می شود.

اختلال پانیک: یکی دیگر از انواع اختلال اضطراب، اختلال پانیک است. در حمله پانیک موجی از استرس و نگرانی با شدت بالا احساس می شود. مهم ترین شاخص این اختلال این است که بیش تر از یک اختلال روانی یک مشکل جسمی به نظر می رسد.

اختلال فوبیا: زمانی که افراد از یک اتفاق، شی، حیوان و.... ترس بسیار شدیدی داشته باشند، دچار فوبیا هستند.

آگورافوبیا: آگورافوبیا نیز از دیگر انواع اختلال اضطراب می باشد. در واقع افراد مبتلا به این مشکل از بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در محیط های باز، ترس و هراس دارند.

اضطراب اجتماعی: زمانی که افراد از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی هراس داشته باشند، دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند. افراد مبتلا به این مشکل از قرار گرفتن در محیط های شلوغ و قضاوت شدن توسط دیگران ترس دارند. این اضطراب در شرایط خاصی همانند سخنرانی بیش تر افراد را اذیت می کند.

استرس پس از صانحه: زمانی که افراد با یک رویداد ترسناک و خطرناک مواجه شوند، پس از آن دچار اختلال استرس پس از صانحه می شوند. خاطرات  اتفاقات بد در ذهن افراد مدام در حال تکرار شدن بوده و سبب ایجاد استرس و نگرانی بسیار شدید می شود.

می توان گفت که درمان اختلال اضطراب در شرق تهران برای هر یک از مشکلات بالا ضروری بوده و باید هر چه سریع تر روند درمان آغاز گردد.

بهترین راهکارها برای درمان اضطراب

در حقیقت درمان اختلال اضطراب به نوع آن و میزان شدتی که دارد، بستگی خواهد داشت. روانشناسان و رفتاردرمانگر ها در ابتدا شرایط بیماران را مورد ارزیابی قرار داده و براساس آن از بهترین روش درمان اضطراب استفاده می کنند. در ادامه به روش های درمانی برای اضطراب اشاره خواهیم کرد.

درمان شناختی رفتاری

در این روش درمانی میزان تاثیر کارها و رفتارهای بیمار روی احساساتش را بررسی می کنند. سپس الگوهای رفتاری که موجب اضطراب شده یا از درمان آن جلوگیری می کنند را شناسایی خواهند کرد. در این روش درمانی الگوهای رفتاری صحیح جایگزین الگوهای رفتاری قبلی شده و این گونه اختلال اضطراب درمان می شود.

رفتار درمانی برای درمان اضطراب

می توان گفت رفتار درمانی در شرق تهران یکی از روش های بسیار رایج برای درمان اختلال اضطراب است. در این روش اضطراب با متدهای آرامبخش درمان می شود. همان طور که از نام این روش پیداست، این متد بیشتر روی رفتار و عادات بیماران تمرکز دارد. رفتاردرمانگر با یکسری تکنیک ها روی رفتار و تفکرات افراد مضطرب تاثیر می گذارد. به طور معمول مدت زمان اثربخشی رفتار درمانی برای درمان اختلال اضطراب در شرق تهران، حدود یکسال است. اما نوع اختلال و شدت آن نیز در کاهش یا افزایش مدت زمان درمان تاثیرگذار است.

استفاده از دارو برای درمان اختلال اضطراب

یکی دیگر از روش های درمان برای اضطراب، مصرف یکسری از داروهای مخصوص است که باید تحت نظر پزشک انجام شود. نوع اختلال و شدت آن در تعیین نوع و دوز دارو به صورت مستقیم تاثیر دارد. همچنین مدت زمان مصرف دارو نیز در افراد متغیر است. ممکن است برخی از بیماران نیاز به داروهای اضطراب در طولانی مدت داشته و برخی دیگر نیز در زمان کوتاهی با دارو درمان شوند.

عوارض عدم درمان اضطراب

متاسفانه امروزه افراد زیادی درگیر اختلال اضطراب بوده و نسبت به درمان آن بی توجه هستند. لازم است بدانید که عدم درمان اختلال اضطراب در شرق تهران، عوارض زیادی را به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مختل شدن خواب
  • افسردگی
  • انزوا
  • مشکل در دستگاه گوارش
  • عدم تمرکز و مشکل در کار و تحصیل
  • افزایش احتمال خودکشی
  • کاهش کیفیت زندگی افراد

بهترین مرکز درمان اختلال اضطراب در شرق تهران

اگر در مناطق شرقی تهران ساکن هستید و به دنبال یک مرکز معتبر برای درمان اضطراب، گفتار درمانی و کاردرمانی هستید، می توانید به کلینیک نسیم مردانی مراجعه کنید. مجموعه سالیان زیادیست که در حوزه های رفتار درمانی، کاردرمانی، رفتار درمانی و.... به فعالیت پرداخته و نتیجه های موفقیت آمیزی را از درمان بیماران خود کسب کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و روند درمان می توانید با ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41
کاردرمانی دست چگونه است

کاردرمانی دست چگونه است

به طور کلی کاردرمانی از آن دسته خدمات درمانی است که در منزل نیز قابل ارائه می شود. کاردرمانی دست از جمله خدمات مهم کار درمانی بوده که می تواند در صورت نیاز بیمار، در خانه نیز به خوبی قابل اجرا شود. 1403/01/19 | 06:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود