کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال

کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال

کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال یکی از خدمات کلینیک نسیم بوده که به صورت تخصصی توسط کاردرمانگر های حرفه ای ارائه می شود. به طور کلی خدمات کاردرمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است. کسانی که بنا به هر دلیلی با مشکلات جسمی و ذهنی مواجه هستند، با کاردرمانی می توانند به شرایط بهتری رسیده و راحت تر در جامعه ظاهر شوند. بیش فعالی نیز یکی از مشکلات رایج در میان کودکان است. در حقیقت کودکانی که بیش از حد مجاز فعالیت داشته و تمرکز کافی ندارند، به بیش فعالی مبتلا هستند. شاید از نظر برخی ها این رفتار ها عادی باشد. اما بایستی بدانید که عدم درمان بیش فعالی می تواند پیامدهای بسیار بدی را در زندگی کودکان داشته باشد.

کاردرمانی که یکی از زیر مجموعه های توانبخشی است، از خدمات درمانی بوده که در کلینیک و در صورت نیاز در منزل نیز ارائه می شود. می توان گفت که کاردرمانی برای بیماری ها و مشکلات متعددی موثر است. لازم به ذکر است که شیوه درمان در کاردرمانی برای هر یک از مشکلات نیز متفاوت است. همچنین کاردرمانی کودکان برای بیش فعالی نیز می تواند برای هر یک از کودکان به شکل متفاوتی انجام شود. در ادامه این مطلب از سایت نسیم به بررسی بیشتر این روش درمانی برای بهبود بیش فعالی می پردازیم.

بیش فعالی چیست؟

پیش از توضیح در مورد کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال، بهتر است به طور کلی در مورد این اختلال که امروزه در بسیاری از کودکان وجود دارد، توضیح دهیم. می توان گفت کودکان بیش فعال نه تنها فعالیت بیش از حدی داشته بلکه نمی توانند تمرکز کافی داشته باشند و همچنین برقراری ارتباط با دیگران برای آن ها بسیار سخت است. با توجه به علائمی می توان تشخیص داد که کودک بیش فعال است، یا خیر! این علائم عبارتند از:

  • عدم توجه و تمرکز
  • حرف زدن بیش از حد
  • عجول بودن
  • داشتن انرژی بیش از حد مجاز

در صورتی که شما یک یا چند مورد از این نشانه ها را در کودک خود مشاهده می کنید، بهتر است هرچه سریع تر به کلینیک های تخصصی کاردرمانی و یا پزشکان متخصص مراجعه کنید تا در صورت نیاز بتوانید هرچه سریع تر روند درمان را آغاز کنید.

اقدامات لازم برای کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال

در خصوص کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال باید بگوییم که کاردرمانگر برای پیشبرد روند درمان وظایف متعددی دارد. در صورتی که شما بهترین کلینیک کادرمانی در تهران را پیدا نکرده و به مراکز غیر مرتبط مراجعه کنید، نمی توانید توقع اثربخشی زیادی را از جلسات کاردرمانی کودکان برای کودکان بیش فعال، داشته باشید. در کاردرمانی بیش فعالی اقدامات مختلفی انجام می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی و ارزیابی ویژگی های کودکان: کاردرمانگر بایستی کلیه ویژگی های شناختی، اجتماعی، فیزیکی و زبانی کودک را با روش های مختلف مورد ارزیابی قرار دهد. البته که این ارزیابی با روش ها و ابزارهای استاندارد و جدید انجام می شود.

تدوین و تنظیم برنامه درمانی: در کاردرمانی کودکان بیش فعال، کاردرمانگر پس از ارزیابی ویژگی های کودک، برنامه درمانی مناسبی را تنظیم می کند. این برنامه متشکل از آموزش های فیزیکی، شناختی و زبانی می شود.

تعیین هدف کاردرمانی: در کاردرمانی بیش فعالی، کاردرمانگر هدف های مشخصی را تعیین می کند که از جمله آن ها می توان به بهبود شرایط شناختی، زبانی و فیزیکی اشاره کرد.

بررسی و توجه به نیاز والدین: برای کاردرمانی در منزل کودکان بیش فعال، لازم است تا کاردرمانگران حتما شرایط و نیازهای خانواده را نیز مورد توجه قرار دهند.

گزارش مستمر: در طی روند درمان لازم است تا کاردرمانگر در مورد پیشرفت های کودک و تغییرات او به خانواده گزارش دهد.

ارزیابی و توجه به محیط زندگی: در کاردرمانی بیش فعالی بایستی شرایط محیط زندگی کودک بررسی شده و پیشنهاداتی برای بهبود محیط زندگی، ارائه شود.

بهترین کلینیک کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال در تهران

تنها زمانی می توانید متوجه اثربخشی فوق العاده کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال شوید که به یک مرکز معتبر و با سابقه مراجعه کنید. کلینیک نسیم یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین کلینیک های توانبخشی در تهران بوده که به صورت تخصصی به ارائه خدمات گفتار درمانی و کاردرمانی در کلینیک و منزل می پردازد. برای بهبود شرایط کودک بیش فعال خود و درمان هرچه سریع تر آن می توانید به کاردرمانگرهای متخصص و مجرب ما اعتماد کنید.

جمع بندی

کاردرمانی یکی از بهترین گزینه های ممکن برای درمان کودکان بیش فعال است. این خدمات هم در کلینیک ها و هم در منزل قابل ارائه می باشد. در کاردرمانی اقداماتی برای بهبود بیش فعالی انجام می شود که تاثیرات بسیار زیادی را روی کودکان خواهد داشت.

آخرین مقالات
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36

1403/02/02 | 09:51

1403/02/02 | 09:51
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود