کاردرمانی برای کمر درد

کاردرمانی برای کمر درد

کاردرمانی برای کمر درد یک روش مفید و موثر است. تا به امروز افراد زیادی برای کمر درد خود از این روش درمانی استفاده کرده و نتایج خوبی را مشاهده کرده اند. درد کمر بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد. اما اکثر افرادی که با این مشکل مواجه می شوند، در ابتدا به بهترین مرکز توانبخشی مراجعه می کنند. در حقیقت نیاز به کار درمانی برای رفع درد کمر بایستی توسط پزشک تشخیص داده شود. به همین خاطر نیز پیشنهاد می شود برای هر گونه مشکلات مربوط به کمر در ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

شاید در گذشته کمر درد بیشتر در میان افراد سالمند رایج بود. اما امروزه به دلیل فشار کاری زیاد، این مشکل در هر رده سنی به خصوص جوانان، وجود دارد. بدون شک کسانی با درد و آسیب کمر مواجه هستند، تمایلی به جراحی نداشته و آن را آخرین راه برای درمان می دانند. در کاردرمانی متد های مختلفی وجود دارد که براساس شرایط افراد توسط کاردرمانگر استفاده می شود. علت کمر درد و شدت آن در هر فردی متفاوت است. به همین خاطر نیز لازم است تا برنامه کاردرمانی به صورت اختصاصی برای افراد طراحی شود. در ادامه به طور کامل در مورد فواید کار درمانی برای درد کمر، توضیحات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

بررسی علل کمر درد

پیش از بحث در مورد کاردرمانی برای کمر درد، لازم است تا به علل شایع کمردرد اشاره کنیم. همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، این مشکل دلایل متعددی دارد. در برخی اوقات درد کمر بسیار جزئی بوده و پس از مدت زمان کوتاهی رفع می شود. اما در برخی اوقات نیز این مشکل روز به روز بیشتر تشدید می شود به طوری که افراد را از کوچک ترین حرکتی باز می دارد. در چنین شرایطی درد کمر جدی بوده و باید هر چه زودتر مراحل درمان را شروع کرد.

از جمله علل رایج کمر درد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشیدگی

در واقع کشیدگی باعث شده تا به تاندون، عضله ها و تمامی ربات های کمر، آسیب جدی وارد شود. در برخی مواقع پزشکان به این اتفاق پیچ خوردگی نیز می گویند.

انجام حرکات نادرست یا حوادث

دومین دلیلی که باعث شده نیاز به کاردرمانی برای کمر درد باشد، انجام برخی حرکات به صورت نادرست و یا اتفاقات جزئی است که باعث شده افراد برای مدت زمان کوتاه یا بلندی دچار کمر درد شده و نیاز به درمان داشته باشند. برخی از این حرکات و حوادث عبارتند از:

  • لغزیدن
  • انجام حرکتی به صورت خیلی سریع
  • خم شدن یا بلند کردن جسمی بسیار سنگین
  • کار کشیدن بیش از حد معمول از کمر
  • بی حرکت ماندن کمر برای مدت زمان طولانی

لازم به ذکر است که حوادث بزرگتری نیز وجود داشته که سبب درد شدید کمر می شوند. در چنین شرایطی لازم است تا هرچه زودتر به بیمارستان یا پزشک مراجعه کرد.

اضافه وزن

به طور معمول آمار کمر درد در میان کسانی که اضافه وزن دارند، بیشتر است. چرا که اضافه وزن خود یکی از مهم ترین عواملی بوده که سبب درد کمر شده و فشار بسیار زیادی را به این ناحیه وارد می کند. حتی ممکن است موجب بیماری های جدیدی همانند آرتروز شود.

آرتروز

یکی از بیماری هایی که به شدت روی مفاصل تاثیر می گذارد، آرتریت بوده که نمونه های مختلفی دارد. رایج ترین نوع آرتریت نیز آرتروز بوده که بیشترین فشار را به ستون فقرات، زانو یا دست می گذارد. این بیماری بیشتر با افزایش سن برای افراد اتفاق می افتد. کاردرمانی برای کمر درد ناشی از آرتروز می تواند یک روش کارآمد و مفید باشد. اما به شرطی که برای درمان حتما به بهترین مرکز کاردرمانی مراجعه کنید.

دیسک کمر

در اکثر اوقات کمر درد های شدید و آزاردهنده، خبر از دیسک کمر می دهند. این مشکل بسیار جدی و خطرناک بوده و بایستی در سریع ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود. دیسک کمر در اکثر اوقات درد شدیدی روی کمر، گردن و یا ستون فقرات منتقل می کند. به طور پزشکان برای درمان این مشکل فیزیوتراپی یا کاردرمانی را پیشنهاد می دهند. اما در برخی مواقع شرایط حساس بوده و فرد باید جراحی شود.

دلایل بی شماری برای درد کمر وجود دارد که ما در این بخش تنها به چند مورد از آن ها اشاره کردیم.

روش های کاردرمانی برای کمر درد در شرق تهران

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، در کاردرمانی از روش های مختلفی برای کمر درد استفاده می شود. به کار گیری هر یک از متد ها با توجه به شرایط افراد بوده و توسط بهترین متخصص کاردرمانی توصیه یا اجرا می شود. بهترین راهکارهای کاردرمانی برای کمر درد، شامل موارد زیر می شوند:

بهترین مرکز کاردرمانی در شرق تهران

  • سوزن خشک
  • آب درمانی
  • ماساژ
  • کیسه یخ یا گرم
  • تمرینات کششی و تقویت تنه
  • ورزش های مربوط به کمر همانند دراز و نشست
  • تمریناتی برای تقویت عضلات شکم و کمر

موارد بالا تنها چند مورد از راهکارهای کاردرمانی برای درمان کمر درد است. در صورتی که در این زمینه به مشاوره نیاز دارید، می توانید با کلینیک نسیم مردانی تماس بگیرید.

بهترین کلینیک کاردرمانی برای کمر درد در تهران

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از کاردرمانی بگیرید، لازم است تا برای انتخاب مرکز توانبخشی، حساسیت بیشتری به خرج دهید. در غیر این صورت زمان و هزینه شما به هدر خواهد رفت. کلینیک کاردرمانی نسیم مردانی دارای چندین سابقه در حوزه توانبخشی بوده و متخصص ترین کاردرمانگر های تهران را در خود جای داده است. اگر برای کمر درد نیاز به کار درمانی دارید، بهتر است هرچه زودتر با ما تماس گرفته و یا برای مشاوره حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

جمع بندی

کمر درد از مشکلات بسیار شایع و آزاردهنده است. اما روش درمانی همانند کاردرمانی می توانند در بهبود این مشکل تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مطلب به طور کامل در مورد فواید این متد درمانی و ویژگی های آن توضیح دادیم. تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی بیشتری برای شروع روند درمان، اقدام کنید.

آخرین مقالات
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود