کاردرمانی فلج مغزی در تهران

کاردرمانی فلج مغزی در تهران

کاردرمانی فلج مغزی در تهران یکی از زیرمجموعه های توانبخشی بوده که به بیماران فلج مغزی کمک می کند تا به بیشترین سطح استقلال و توانایی در زندگی برسند. در حقیقت کاردرمانی می تواند تا حد بسیار زیادی به بهبود توانایی های جسمی و حتی ذهنی افراد سی پی کمک کند. لازم است بدانید که کاردرمانی به عنوان یکی از روش های درمانی توانبخشی، خود شامل روش های مختلفی می شود. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند را کاردرمانگر می گویند. کاردرمانگر ها با بررسی توانایی ها و نقاط ضعف بیماران فلج مغزی، از تکنیک های درمانی به خصوصی استفاده می کنند. برای کاردرمانی بیماران فلج مغزی لازم است به بهترین کلینیک توانبخشی مراجعه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

نقش کاردرمانی برای فلج مغزی

شاید از نظر برخی از افراد، فلج مغزی نیازی به کاردرمانی نداشته باشد. اما باید بگوییم کاردرمانی فلج مغزی در تهران، می تواند به شکل بسیار موثری برای بهبود وضعیت افراد cp کاربردی باشد. کودکان و بزرگسالانی که با مشکل فلج مغزی مواجه هستند، محدودیت و مشکلات زیادی را در زندگی تجربه می کنند. کاردرمانگر ها می توانند با متد های مختلف، مقابله با این مشکلات را برای بیماران، راحت تر کنند. از سوی دیگر نیز این روش درمانی به افزایش کیفیت زندگی بیماران فلج  مغزی کمک بسزایی می کند. به بیان دیگر کار درمانی باعث شده تا بیماران بتوانند راحت تر از کارهای شخصی خود بربیایند.

کاردرمانگر ها می توانند به کسب توانایی های عملکردی همانند سینه خیز رفتن، چهار دست و پا رفتن، بلند شدن، ایستادن و... کمک کند. در برخی اوقات نیز کاردرمانگر یکسری وسایل مخصوص را تجویز کرده و پیشنهاداتی در مورد مناسب سازی محیط زندگی ارائه می دهند. این گونه بیماران فلج مغزی می توانند با استقلال و راحتی بیشتری زندگی روزمره خود را سپری کنند.

بررسی اهداف کاردرمانی فلج مغزی در تهران

در بخش های قبلی تا حدودی به هدف اصلی کاردرمانی فلج مغزی در تهران اشاره کردیم. اما حالا در این بخش می خواهیم به شکل دقیق تری اهداف این روش درمانی را توضیح دهیم. می توان گفت که کار درمانی اهداف متعددی را دنبال کرده که در جهت رسیدن به هدف بزرگتری است. این هدف بزرگ همان رساندن بیماران فلج مغزی، به حداکثر استقلال در زندگی است. رسیدن به این میزان استقلال می تواند برای هر یک از بیماران فلج مغزی، متفاوت باشد. مهم ترین اهداف کاردرمانی برای فلج مغزی عبارتند از:

1.افزایش دامنه حرکتی بیماران

یکی از اتفاقاتی که در میان بیماران سی پی یا همان فلج مغزی بسیار رایج است، محدودیت حرکتی می باشد. بیماران با وجود این مشکل نمی توانند از بیشترین توان خود برای حرکت و انجام کارهای مختلف استفاده کنند. در کاردرمانی تا حد بسیار زیادی روی افزایش دامنه حرکتی تمرکز می شود. در واقع طی گذشت جلسات کار درمانی، بیماران به وضوح متوجه افزایش دامنه حرکتی خود می شوند.

2.تقویت عضله ها

از دیگر اهداف کاردرمانی در فلج مغزی در تهران، می توان به تقویت هرچه بیشتر عضلات اشاره کرد. فلج مغزی ضعف عضلانی بسیار شدیدی را برای بیماران سی پی به همراه دارد. در کاردرمانی تلاش می شود تا با انجام یکسری تمرینات، عضلات قدرت و توانایی بیشتری را به دست آورند.

3.افزایش هماهنگی بیماران

می توان گفت که همه بیماران cp با عدم هماهنگی اعضای بدن روبرو هستند. اما در کاردرمانی تمرینات و روش هایی وجود دارد که باعث شده میزان هماهنگی بین چشم و سایر اعضای بدن افزایش پیدا کند. این اقدام در نهایت باعث شده تا بیماران راحت تر کارهای شخصی خود را انجام داده و کم تر نیاز به کمک داشته باشند.

مطالب مفید : کاردرمانی برای سکته مغزی

کلینیک کاردرمانی فلج مغزی در شرق تهران

کلینیک نسیم به عنوان یکی از معروف ترین مجموعه های توانبخشی در شرق تهران، به ارائه خدمات کار درمانی و گفتار درمانی فلج مغزی می پردازد. اگر در مناطق شرقی تهران ساکن بوده و به دنبال بهترین مجموعه کار درمانی و گفتار درمانی فلج مغزی هستید، می توانید با خیال راحت به کاردرمانگرهای توانمند و متخصص ما اعتماد کنید. برای ثبت نوبت ویزیت می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کلام پایانی

کاردرمانی فلج مغزی در تهران می تواند یکی از موثر ترین راه ها برای بهبود زندگی بیماران سی پی باشد. هدف اصلی کاردرمانی برای بیماران cp افزایش کیفیت زندگی و استقلال آن هاست. در این مطلب به طور کامل در مورد اهداف و نقش مهم کاردرمانی برای بیماران فلج مغزی، توضیحات کاملی را بیان کردیم.

آخرین مقالات
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود