کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان تهران

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان تهران

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان از جمله خدمات درمانی است که می تواند برای افرادی که توانایی مراجعه به کلینیک ها را ندارند، انتخاب مناسبی باشد. کاردرمانی به عنوان یکی از مهم ترین و موثر ترین روش های درمانی شناخته می شود. این روش درمانی یکی از زیر مجموعه های رشته توانبخشی است که می تواند در بهبود زندگی افرادی که دچار مشکلات جسمی و ذهنی هستند، بسیار موثر باشد. در برخی اوقات افراد کار درمانی و فیزیوتراپی را با یکدیگر اشتباه می گیرند. بایستی بگوییم که این دو، کاملا از یکدیگر مجزا بوده اما شباهت هایی با یکدیگر دارند. در این مطلب از کلینیک نسیم قصد داریم تا بیشتر به خدمات کار درمانی در منزل بپردازیم. اگر شما نیاز به این خدمات دارید، در ادامه مطلب با ماه همراه باشید.

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان چیست و چگونه انجام می شود؟

می توان گفت که هدف اصلی کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان این است که بیماران بتوانند توانایی لازم را برای انجام کارهای مختلف به دست بیاورند. ناتوانی های جسمی و ذهنی موجب شده تا بیماران در انجام اکثر کارها به ویژه کارهای شخصی خود، مشکل داشته باشند. اما کاردرمانگر با تکنیک ها و روش هایی که دارد، می تواند توانایی لازم را به بیماران بازگردانده و به کیفیت زندگی مستقل آن ها بیفزاید. در حال حاضر عارضه ها و بیماری های زیادی وجود دارد که سبب عدم توانایی حرکتی افراد می شود. از جمله این بیماری ها می توان به ام اس یا سکته مغزی اشاره کرد که قسمت های مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. برای هر یک از مشکلات مختلف، کاردرمانی به شیوه مخصوصی انجام می شود. این خدمات درمانی هم در کلینیک های توانبخشی و هم در منزل قابل ارائه است.

در برخی اوقات افراد توانایی و شرایط لازم را برای مراجعه به کلینیک توانبخشی ندارند. به همین خاطر نیز این مجموعه خدمات کار درمانی در خانه را نیز برای بیماران در نظر گرفته اند. لازم است بدانید که کار درمانی بزرگسالان در منزل از نظر کیفیت هم سطح با کلینیک ها بوده و تاثیر بخشی لازم را خواهد داشت.

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان چه مزایایی دارد؟

همانطور که در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم، کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان برای کسانی که دچار محدودیت حرکتی شدیدی بوده و رفت و آمد برای آن ها مضر است، قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود. به طور کلی این روش درمانی مزایا متعددی را به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان آسان محدودیت حرکتی هر یک از اندام ها
  • درمان اسپاسم و گرفتگی عضلات
  • تقویت مهارت ایستادن و نشستن
  • کسب مهارت راه رفتن به تنهایی
  • بازگشت توانایی لازم برای انجام کارهای روزمره
  • افزایش تعادل
  • کمک به صرفه جویی در هزینه های درمان

کاردرمانی بزرگسالان در منزل علاوه بر مزایا بالا، جنبه های مثبت دیگری را نیز دارد. افرادی که دچار محدودیت حرکتی هستند، برای جابجایی باید سختی زیادی را تحمل کرده و زمان زیادی را صرف کنند. این در حالیست که با دریافت خدمات در منزل، کاردرمانگر به منزل شما آمده و بدون هیچ دردسری روند درمان را پیش می برد.

خدمات دیگر : کاردرمانی فلج مغزی در تهران

چه کسانی به کاردرمانی در منزل نیاز دارند؟

به طور کلی می توان گفت که کاردرمانی در کلینیک می تواند به شکل بهتری انجام شود. اما کار درمانی در منزل برای بزرگسالان نیز توسط مجموعه های معتبر به بهترین شکل ممکن انجام می شود. در این بین سوال پیش می آید که کار درمانی در منزل برای چه کسانی پیشنهاد می شود؟ افرادی که دارای شرایط زیر هستند، بایستی از خدمات کاردرمانی در خانه استفاده کنند:

  • فلج یا سکته مغزی
  • دارای آسیب های شدید پس از جراحی
  • آسیب به مغز یا نخاع
  • افراد دارای مشکلات ذهنی و رفتاری
  • آسیب های ارتوپدی که مانع حرکت می شوند

هزینه کاردرمانی بزرگسالان در منزل در تهران ، شرق تهران

هزینه کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان ممکن است کمی با هزینه کار درمانی در کلینیک، متفاوت باشد. اما از سوی دیگر هزینه های مربوط به رفت و آمد شما حذف خواهد شد. این بدان معناست که قیمت خدمات کاردرمانی چه در کلینیک و چه در منزل برای شما تفاوت چندانی نخواهد داشت. لازم است بگوییم که قیمت این خدمات ثابت نبوده و به عواملی نظیر جلسات درمانی، محل شما، مشکلات بیمار و.... بستگی دارد. از این رو بهتر است برای اطلاع از هزینه ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان می تواند یک خدمات عالی باشد. این نوع خدمات درمانی برای افرادی که دارای ناتوانی حرکتی هستند، بسیار مناسب و موثر خواهد بود. در کلینیک نسیم مردانی علاوه بر خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی در منزل و کلینیک نیز ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

آخرین مقالات
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود