گفتار درمانی برای نوجوانان

گفتار درمانی برای نوجوانان

وقتی به دنبال یک مدرسه مناسب برای نوجوانتان هستید با صحنه ای مواجه می شوید که احتمال دارد تحت تاثیر قرارتان دهد ، اکثر نوجوانان به صورت انفرادی در گوشه ای ایستاده اند و به صفحه تلفن همراه خود خیره شده اند ، این فقط دانشجویان نیستند. به تازگی ، در یک کنفرانس ، در حالی که منتظر شروع سخنران هستیم ، بیشتر هموطنانمان  را می توان با چهره های چسبیده به صفحه تلفن مشاهده کرد.

اهمیت ارتباط کلامی

در فرهنگ ما ، ارتباطات یک مهارت مهم است. کسانی که دارای اختلالات گفتاری هستند ، احساس ناراحتی ، اجتماع گریزی ، اضطراب و همچنین بی حوصلگی و دلسوزی از طرف شنوندگان را گزارش می کنند. باید درک کنیم که کیفیت پیام بر نحوه دریافت محتوا تأثیر می گذارد.

درمورد بیماران مسن ، از مهارتهای پیشرفته شناختی و انگیزه ذاتی برای آسانتر کردن این مزیت برخوردار می باشند. دانش آموزان مسن معمولاً بیشتر نگران فعالیتهای مبتنی بر ارتباط مانند گفتگو با هم سن و سالان ، قرار ملاقات و مصاحبه شغلی هستند. آنها بیشتر از مشکلات خود در این شرایط آگاه هستند و برای ایجاد تغییر در نتیجه انگیزه بیشتری دارند.

گفتار درمانی

نکاتی درباره کار با دانش آموزان مسن تر

حتی با توانایی شناختی پیشرفته یا انگیزه ذاتی ، گفتار درمانی با دانش آموزان مسن تر نیاز به ملاحظات خاصی دارد. موارد زیر می تواند مسیر موفقیت را هموار کند:

اهداف بیمار را تدوین کنید

یک هدف بلند مدت برای گفتار درمانی به بیمار انگیزه می دهد ، اما اگر بگذارید بیمار اهداف خود را به تصویر بکشد و با شما به اشتراک بگذارد ، انگیزه بیشتری پیدا می کند.

پرورش استقلال

دانش آموزانی که سنشان بیشتر است را ترغیب کنید که مسئولیت درمان را بر عهده بگیرند ، آن ها باید خودشان در زمان مقرر حضور داشته باشند نه اینکه به اجبار آن ها از خانه بیرون بکشید( این کار باعث از بین رفتن ترس از بیرون آمدن میشود ) و حتی در منزل وظایفی را به او بسپارید.

درمان را سرگرم کننده و جالب نگه دارید

به دانش آموزان اجازه دهید فعالیت های گفتار درمانی را به حرکت درآورند و هدایت کنند.

جایزه دهید

همه دوست دارند که پاداش بگیرند ، با دانش آموزان مسن تر ، این پاداش ممکن است شامل برگزاری درمان در یک مکان دیگر یا تمرین با فراخوان تحویل غذا یا سفارش در رستوران باشد.

با توجه به این ملاحظات ، احتمالاً گفتار درمانی شما با دانش آموزان در سن نوجوانی موفقیت آمیز خواهد بود. امروز این نکات را امتحان کنید و دانش آموزان را به سمت برقراری ارتباط با یکدیگر سوق دهید.

آخرین مقالات
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود