گفتار درمانی آنلاین

گفتار درمانی آنلاین

همانطور که بهتر می دانید، گسترش اینترنت  باعث شده تا بتوان بسیاری از خدمات را به صورت آنلاین و از راه دور ارائه کرد. خبر خوب این است که خدمات گفتار درمانی آنلاین نیز در چندین سال اخیر روی کار آمده و رو به گسترش می باشد. اکثر کلینیک های توانبخشی شرایطی را فراهم کرده اند تا بیمارانی که شرایط مراجعه به کلینیک را ندارند نیز بتوانند برای درمان اختلالات گفتاری از این خدمات درمانی با ارزش استفاده کنند. در این مطلب از سایت کلینیک نسیم قصد داریم تا در مورد گفتار درمانی اینترنتی، شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

بر خلاف تصور اکثر افراد، گفتار درمانی زیر مجموعه روانشناسی نبوده و یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که  برای طیف وسیعی از بیماری های گفتاری مورد استفاده قرار گرفته و تا به امروز بهترین نتیجه را داشته است. گفتار درمانی به معنای درمان از طریق حرف زدن با بیمار نیست. بلکه شامل تمرینات و تکنیک هایی است که می تواند به برقراری ارتباط بهتر بیماران، کمک کنند. لازم است بدانید که این روش درمانی می تواند برای افرادی که به طور طبیعی توانایی حرف زدن ندارند نیز، کاربردی بوده و به برقراری ارتباط آن ها کمک کند. گفتار  درمانی در منزل، کلینیک و به صورت آنلاین قابل انجام است.

آیا گفتار درمانی آنلاین موثر است؟

شاید تصور کنید که دریافت خدمات درمانی مختلف، به ویژه خدماتی نظیر گفتار درمانی، نمی تواند از راه دور و به شکل آنلاین موثر واقع شود. اما این تصور اشتباه است. چرا که تا به امروز تعداد زیادی از افراد به ویژِه کودکانی که دچار مشکلات گفتاری هستند، نتیجه مطلوبی را از گفتار درمانی آنلاین به دست آورده اند. پیشرفت تکنولوژی و اینترنت این شرایط را فراهم کرده تا بیماران بتوانند در هر کجایی از کشور و حتی جهان، با گفتاردرمانگر خود ارتباط برقرار کرده و به بهترین شکل ممکن روند درمان خود را پیش ببرند.

این درست است که مراجعه به کلینیک و درمان حضوری، می تواند پیش برد روند درمان را تسریع بخشیده و آسانتر کند. اما گفتار درمانی از راه دور برای کسانی که دچار کمبود وقت بوده و یا دسترسی مناسبی به کلینیک را ندارند، می تواند یک گزینه عالی باشد. این نوع روش درمانی نیز شامل ویژگی های مختص به خود است که باعث شده تا افراد زیادی برای دریافت خدمات گفتار درمانی آنلاین ترغیب شوند.

ویژگی های گفتار درمانی آنلاین

پیش از اقدام برای شروع کاردرمانی اینترنتی، بد نیست تا با ویژگی ها و مزایا این روش درمانی آشنا شوید. در واقع گفتار درمانی به صورت آنلاین می تواند برای افراد خاصی، تاثیر بسزایی داشته باشد. افرادی که بنا به هر دلیلی محدودیت مراجعه به کلینیک و خروج از منزل را دارند، تنها می توانند از طریق اینترنت و استفاده گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود، جلسات گفتار درمانی را با گفتار درمانگر خود، پیش ببرند. ویژگی های گفتار درمانی از راه دور شامل موارد زیر می شود:

سهولت و هزینه مناسب

در برخی اوقات پیش می آید که کودکان به ناچار باید گفتار درمانی را پس از مدتی متوقف کند. این موضوع می تواند به دلیل عدم هماهنگی زمان مدرسه با جلسات گفتار درمانی باشد. از سوی دیگر نیز هزینه های رفت و آمد به دلیل تعداد جلسات بالای گفتار درمانی، بسیار زیاد شده و از توانایی والدین خارج است. اما گفتار درمانی آنلاین منعطف است و شرایطی را فراهم کرده تا کودکان و والدین آن ها بتوانند در زمان مناسب و مشخصی در جلسات درمانی شرکت کنند.

قابل ارائه به هر کجای دنیا

حتی اگر جلسات گفتار درمانی را به صورت حضوری بگذرانید، اما در مدت زمان کوتاهی نتوانید به کلینیک مراجعه کنید، می توانید از گفتار درمانی اینترنتی استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد رفتن به سفر برای مدت زمان مشخصی را داشته باشید، از طریق پلتفرم های مختلف می توانید با گفتار درمانگر ارتباط برقرار کرده و تمرینات گفتار درمانی را همانند جلسات حضوری، پیش ببرید. حتی اگر در شهر یا کشور دیگری زندگی می کنید و می خواهید با مجموعه خاصی، درمان مشکلات گفتاری را پیش ببرید، گفتار درمانی آنلاین می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

مناسب برای تمامی مشکلات گفتاری

گفتار درمانی اینترنتی می تواند برای بخش عمده ای از مشکلات گفتاری نظیر لکنت، آپراکسی، کودکان اوتیسم، ناشنوا و حتی فلج مغزی نیز مناسب باشد.

مزایای گفتار درمانی آنلاین

گفتار درمانی اینترنتی می تواند مزایا متعددی را به همراه داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزیابی دقیق وضعیت بیمار و محل زندگی
  • گفتار درمانی با همراه اعضای خانواده
  • آسانی بیشتر
  • هزینه مناسب
  • برنامه ریزی مناسب برای گفتار درمانی

چه بیمارانی می توانند از گفتار درمانی آنلاین استفاده کنند؟

در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که گفتار درمانی از راه دور می تواند برای تعداد زیادی از مشکلات گفتاری، قابل ارائه باشد. این روش درمانی محدودیت سنی نداشته اما برای کودکان زیر دو نیم سال بسیار، مناسب است. رایج ترین مشکلات گفتاری که درمان آنلاین برای آن ها مناسب است، عبارتند از:

لازم به ذکر است که گفتار درمانی اینترنتی برای کسانی که به دلیل مشکلاتی نظیر فلج مغزی و سکته مغزی، دچار محدودیت حرکتی هستند نیز، انتخاب مناسبی است. این افراد بدون دردسرهای جابجایی و رفت آمد، می توانند از طریق گفتار درمانی آنلاین، بهترین نتیجه را از جلسات درمانی، کسب کنند.

راه های گفتار درمانی از راه دور

خوشبختانه روش های مختلفی برای گفتار درمانی آنلاین وجود دارد. شاید برخی بیماران و حتی گفتار درمانگر ها برای جلسات درمانی آنلاین دچار چالش هایی شوند. از این رو بهتر است شما را با روش های گفتار درمانی اینترنتی، آشنا کنیم. بهترین روش ها برای گفتار درمانی از راه دور عبارتند از:

  1. ارائه تمرینات از قبل ضبط شده: گفتاردرمانگر می تواند برای هر یک از مشکلات گفتاری، ویدیویی را ضبط کرده و در اختیار بیماران قرار دهد تا آن ها در زمان مناسب از آن ها استفاده کنند.
  2. ارائه دستور العمل: برای گفتار درمانی از راه دور می توان تمرینات و تکنیک ها را به والدین و کودکان آموزش داد تا آن ها در زمان درست، آن ها را انجام دهند.
  3. گفتار درمانی آنلاین و زنده: گفتار درمانگر با تنظیم زمانی مشخص، می تواند از طریق پلتفرم های مختلف، با بیمار ارتباط تصویری برقرار کرده و جلسات گفتار درمانی را پیش ببرد.

هزینه گفتار درمانی آنلاین

همانطور که گفتیم، استفاده از خدمات گفتار درمانی آنلاین، هزینه مقرون به صرفه ای دارد. تعیین هزینه های گفتار درمانی به عوامل مختلفی بستگی داشته و ثابت نیست. به عنوان مثال تعداد جلسات، نوع مشکل گفتاری، سن کودک و مدت زمان جلسات می توانند به صورت مستقیم در هزینه ها موثر باشند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با شرح مشکل گفتاری، از هزینه ها مطلع شوید.

جمع بندی

گفتار درمانی آنلاین یکی از جدیدترین روش های گفتار درمانی بوده که مزایا متعددی دارد. این خدمات توسط کلینیک نسیم مردانی قابل ارائه است. در این مطلب به طور کامل در مورد هزینه ها و شرایط گفتار درمانی از راه دور توضیح دادیم تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی کامل، برای شروع درمان، اقدام کنید.

آخرین مقالات
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود