کاردرمانی بیماری ام اس

کاردرمانی بیماری ام اس

ام اس از بیماری های مزمن است که به طور مستقیم روی پوشش عصب های مغز تاثیر می گذارد. می توان گفت که این بیماری بسیار پیچیده است و باعث اختلال در عملکرد قسمتی از بدن می شود. برای درمان این بیماری خود ایمنی، بهترین روش، کار درمانی بیماری ام اس بوده  که می تواند به صورت چشمگیری در بهبود وضعیت بدنی بیمار، موثر باشد. در کاردرمانی تمریناتی انجام می شود که سبب افزایش قدرت بدنی بیماران خواهد شد. در ادامه به طور کامل در خصوص درمان بیماری ام اس می پردازیم.

در مراکز کار درمانی نسیم ، متخصصان با در نظر گرفتن شدت بیماری، وضعیت بدن، مشکلات حرکتی بیمار در حال حاضر و همچنین پیش بینی مشکلات دیگر در آینده، برنامه هایی را در نظر می گیرند. به طور کلی تمامی اقدامات کاردرمانی سبب شده تا بیماران به استقلال کافی برسد. همچنین انجام تمرینات مخصوص کمک کند تا توانایی بخش آسیب دیده بدن، به حداکثر برسد. براساس شواهدی که وجود دارد، ورزش متناسب با بیماری ام اس می تواند تاثیر چشمگیری در سلامتی هرچه بیشتر افراد مبتلا داشته باشد. در صورتی که به خدمات کار درمانی برای این بیماری نیاز دارید، بهتر است در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشید.

چه زمانی برای کار درمانی بیماری ام اس مناسب است؟

شاید تا چند سال اخیر، کار درمانی برای ام اس پس از گذشت زمان زیادی آغاز می شد. اما در حال حاضر با تکنیک های جدید و وجود منابع معتبر، کاردرمانی می تواند از همان ابتدای بیماری شروع شده و برای پیشگیری از حملات ام اس نیز بسیار موثر باشد. به عبارت دیگر اقدام سریع درمان برای MS کمک می کند تا بیماری پیشرفت نکند و در نهایت آسیب کمتری به عصب ها وارد می شود. به همین خاطر نیز پیشنهاد می شود حتما کاردرمانی را برای بیماری ام اس را جدی بگیرید و هرچه سریع تر برای آن اقدام کنید.

در آغاز بیماری بهتر است افراد مبتلا با کاردرمانگر ها به صورت حضوری یا تلفنی مشورت کنند و به طور کامل در مورد شرایط بدنی خود توضیح دهند. همچنین می توانند برای انجام هر یک از تمرینات، از کاردرمانگر راهنمایی بخواهند.

کار درمانی برای ام اس  چگونه انجام می شود؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، کاردرمانی برای بیماری ام اس بسیار مهم و ضروری است که کمک می کند تا افراد مبتلا بتوانند در کنار این بیماری، به راحتی به زندگی روزمره خود پرداخته و استقلال کافی داشته باشند. در واقع کار درمانگراها با استفاده از روش هایی به خصوصی در تلاشند تا قدرت بدنی اولیه بیمار را بازگردانند و سبب هماهنگی بین بخش های مختلف بدن شوند. زیرا بیماری ام اس  تاثیر مخربی روی عصب های بدن دارد.

در کاردرمانی تمامی فعالیت لازم دسته بندی شده اند. به طور معمول یک کاردمانگر و یک فیزیوتراپیست با در نظر داشتن شرایط بیمار، تمرین هایی را مشخص می کنند تا بیماران بتوانند آن ها را به راحتی انجام دهند.

مشکلات رایج بیماری ام اس

لازم است بدانید که بیماری ام اس روی هر یک از افراد مبتلا به شکل های متفاوتی تاثیر می گذارد. اما این بیماری به طور کلی شامل یکسری مشکلات رایج است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تحرک: در برخی اوقات بیمار برای حرکت به ویلچر نیاز دارد.
  • مشکلات حرکتی: فرد مبتلا برای حرکاتی همانند نشستن و برخاستن یا تکان دادن دست و پا دچار مشکل می شود.
  • سختی بالا و پایین رفتن از پله ها
  • کاهش مدت زمان ایستادن برای انجام کارهای روزمره
  • خستگی شدید
  • در حقیقت کاردرمانی به کاهش و جلوگیری از تشدید مشکلات فوق، کمک بسزایی می کند.

اهداف کاردرمانی برای بیماری ام اس

در حقیقت کاردرمانی برای ام اس با اهداف زیر برای افراد مبتلا انجام می شود:

  • کمک به قدرت مفاصل و تحرک بیشتر
  • کمک به افزایش مهارت دستی
  • افزایش استقلال بدنی بیمار برای انجام کارهای روزمره
  • کاهش درد بدن
  • جلوگیری ناتوانی بدن در مراحل بعدی بیماری ام اس
  • کنترل و بهبود درد
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری
  • افزایش تعادل بدن
  • کاهش استرس و بهبود روحیه بیمار

سخن پایانی

کاردرمانی برای بیماری ام اس بسیار مهم است. این بیماری تاثیرات زیادی را روی بدن افراد به جا می گذارد و که زندگی روزمره آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت بیماری ام اس درمان قطعی ندارد. اما کار درمانی باعث شده تا بیماران بتوانند استقلال کافی را در زندگی داشته و رفته رفته شرایط بدنی آن ها بهبود پیدا کند. به همین خاطر نیز  افراد مبتلا برای شروع این نوع درمان نباید لحظه ای را از دست بدهند. در کاردرمانی یکسری فعالیت ها توسط افراد متخصص تعیین می شود که تاثیر فوق العاده ای در بهبود بیماری خواهد داشت.

آخرین مقالات
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود