بهترین درمان لکنت زبان

بهترین درمان لکنت زبان

بهترین درمان لکنت زبان را می توانید از کلینیک توابنخشی نسیم مردانی بخواهید. لکنت زبان یکی از رایج ترین اختلالات گفتاری بوده که افراد زیادی در کودکی و حتی بزرگسالی به آن دچار می شوند. کسانی که دچار این اختلال هستند کلمات یا حروف را چندین بار تکرار کرده یا ممکن است صداها و هجا ها را به صورت طولانی تر تلفظ کنند. در حال حاضر بیش از 70 میلیون نفر در دنیا دچار لکنت زبان هستند. البته که ممکن است دلیل و شدت آن در هر فردی متفاوت باشد.

به طور تقریبی 5 درصد کودکان در بازه زمانی کوتاهی دچار لکنت زبان می شوند. اما این مشکل در سنین بالاتر از بین می رود. اقدام به گفتار درمانی برای کودکان در زمان درست می تواند به درمان سریع تر آن ها کمک بسزایی کند. می توان گفت که برای درمان این اختلال گفتاری، راه های متعددی وجود دارد. اما لازم است تا برای یافتن بهترین راه درمان به خوبی در این زمینه تحقیق کنید. در ادامه این مطلب در خصوص راه های درمانی برای لکنت زبان، توضیحاتی را بیان می کنیم.

نشانه های لکنت زبان

پیش از توضیح در مورد بهترین درمان لکنت زبان، بهتر است در مورد این اختلال و علائم آن توضیحاتی را بیان کنیم. زمانی که فرد در بیان کلمات یا هجا ها مشکل داشته باشد یا برخی از حروف را چندین بار تکرار کند، به لکنت زبان دچار است. لازم است بدانید که این اختلال گفتاری باعث افزایش استرس در بیماران می شود که در نهایت منجر به رفتاری های غیر عادی خواهد شد. رایج ترین رفتارای های مربوط به استرس ناشی لکنت زبان، عبارتند از:

  • نشانه های جسمی نظیر پلک زدن سریع و لرزیدن لب ها
  • عدم توانایی در برقراری ارتباط چشمی
  • مکث بسیار طولانی قبل از صحبت کردن
  • عدم رعایت ترتیب کلمات در بیان جمله
  • عدم توانایی در شروع جمله طولانی و تلفظ برخی از صداها

می توان گفت که رفتارهای ناشی از استرس لکنت زبان، در بزرگسالان بیشتر مشاهده می شود. در واقع کودکان در اکثر اوقات متوجه لکنت زبان خود نبوده و یا بابت آن احساس بدی ندارند.  رفتارهای ذکر شده در بزرگسالان پیچیدگی های بیشتری داشته و درمان آن ها تا حدودی مشکل تر است.

بهترین درمان ها برای لکنت زبان

در حال حاضر روش های مختلفی برای درمان لکنت زبان وجود داشته که می توانند با نیاز اکثر بیماران، تطابق داشته باشند. بهترین درمان برای لکنت زبان، مراجعه به بهترین مراکز گفتار درمانی است. در این مراکز گفتار درمانگر ها به خوبی با توجه به شرایط و شدت مشکل افراد، از جدیدترین تکنیک های روز دنیا برای بهبود لکنت، استفاده می کنند. در مجموعه گفتار درمانی نسیم مردانی، برای درمان بزرگسالان و کودکان، روش های متفاوتی به کار گرفته می شود. تا در نهایت بهترین نتیجه از جلسات گفتار درمانی به دست آید.

انواع روش های درمانی لکنت زبان برای کودکان و بزرگسالان

علم پزشکی در زمینه درمان لکنت زبان، پیشرفت چشمگیری داشته و همین موضوع باعث شده تا روش های متعددی برای بهبود و درمان این مشکل گفتاری وجود داشته باشد.

گفتار درمانی

در بخش قبلی نیز تا حدودی به فواید گفتار درمانی برای لکنت زبان اشاره کردیم. این روش درمانی شامل مراحل متعددی می شود. در جلسات ابتدایی گفتار درمانگر سعی دارد تا با صحبت در مورد زندگی افراد، ریشه اصلی لکنت زبان را پیدا کند. پس از این کار می تواند بهترین درمان را برای لکنت زبان انتخاب کند.

گفتار درمانگر ها با اقداماتی نظیر کاهش سرعت در گفتار، به کاهش شدت لکنت زبان کمک بسزایی می کنند. چنین تمریناتی به صورت روزانه می تواند تاثیرات شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد. در گفتار درمانی تمرکز زیادی روی کنترل تنفس است. چرا که این تمرین برای درمان لکنت زبان، بسیار موثر می باشد. گفتار درمانگر به افراد کمک می کند تا با کنترل تنفس خود، همه عضلات بدن را ریلکس کنند.

دارو درمانی

یکی دیگر از روش های درمانی برای لکنت زبان، استفاده از یکسری داروها می باشد. البته که تا به امروز دارویی برای درمان این مشکل پیدا نشده است. اما بزرگسالان می توانند با استفاده از برخی از قرص های ضد استرس و آرامبخش، لکنت زبان را بهتر کنترل کنند. مصرف این داروها حتما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

استفاده از دستگاه های ضد لکنت

این دستگاه باعث شده تا بیمار بهتر تلفظ اشتباه هجا و کلمات را بهتر و سریعتر تشخیص دهند. این دستگاه سبب شده تا بیماران سرعت حرف زدن خود را کاهش داده و با تمرکز بیشتری صحبت کنند.

عوارض لکنت زبان

لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان یک اختلال گفتاری جدی بوده که نباید نسبت به درمان آن بی توجه بود. این اختلال در صورت عدم درمان عوارض متعددی زیر را به همراه خواهد داشت مانند:

  • ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران
  • اضطراب شدید در زمان صحبت کردن
  • دوری از شرایطی که نیاز به حرف زدن است.
  • عدم موفقیت در تحصیل و کار
  • کاهش شدید اعتماد به نفس

جمع بندی

برای یافتن بهترین درمان لکنت زبان لازم است تا در مورد این اختلال و روش های درمانی آن اطلاعاتی را به دست آورید. در حال حاضر دارو خاصی برای درمان این مشکل وجود ندارد. اما به کارگیری هوشمندانه برخی از روش ها می تواند به درمان اصولی این مشکل گفتاری کمک بسزایی کند. در میان روش های مختلفی که برای بهبود این مشکل وجود دارد، گفتار درمانی یکی از بهترین روش های موجود است.

 

آخرین مقالات
کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی

کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی

کاردرمانی کودک مبتلا به فلج مغزی یکی از روش های  درمانی موثر است که به صورت تخصصی روی بهبود مشکلات کودکان فلج مغزی یا همان cp تمرکز دارد. همانطور که بهتر می دانید، فلج مغزی محدودیت ‌های زیادی را برای افراد به‌ همراه می ‌آورد 1403/02/18 | 01:02
کاردرمانی در منزل بهتر است یا کلینیک ؟

کاردرمانی در منزل بهتر است یا کلینیک ؟

به طور کلی باید بگوییم که بهتر بودن هر یک از این خدمات کاملا به شرایط بیماران بستگی داشته و نمی توان کاردرمانی در منزل یا کلینیک را از یکدیگر متمایز دانست. 1403/02/16 | 07:36
اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن

اختلالات تلفظ در کودکان و درمان آن قطعا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی اختلالات گفتاری شامل انواع مختلف و بی شماری می شوند که  برخی از آن ها بیشتر در میان کودکان شایع هستند. اختلال در تلفظ یکی از مشکلات گفتاری کودکان بوده 1403/02/12 | 11:55
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود