تست هوش

تست هوش

کلینیک نسیم در جهت روند بهبود فرزند شما بخشی را به کلینیک خود اضافه نموده که شما بتوانید وضعیت سلامت هوشی فرزند خود را بهتر بشناسید و در صورت وجود احتمالی هرگونه ضعف، برای بهبود آن دوره درمانی لازم را طی نمایید. این تست هوش توسط کارشناس انجام می‌شود و دوره درمانی نیز بعد از جواب تست مشخص می‌گردد. تست هوش به شما کمک می‌کند که وضعیت هوشی و کارکرد مغزی فرزند خود را بهتر بشناسید و در صورت لزوم اقدامات مقتضی از جمله گفتار درمانی، کار درمانی ذهنی، حسی، درکی و حرکتی، رفتار درمانی، بازی درمانی، مشاوره برای اضطراب و ترس و کنترل هیجان را انجام دهید.

معرفی تست هوش

هوش یکی از جذاب‌ترین فرایندهای روانی است که جلوه‌های آن در موجودات مختلف به میزان متفاوت مشاهده می‌شود. بهره هوشی یا همان تست هوش سال هاست که به‌صورت تست مورد آزمایش قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد توانایی و هوش هر فرد در مقابل جمعیت جهان چقدر است. نمراتی که می‌شود در این تست گرفت میانگین 100 است که نمره‌ای بین 90 تا 110 هوش متوسط فرد را نشان می‌دهد و نمره بالای 130 هوش بالا را نشان می‌دهد. همچنین نمره زیر 70 نشانگر مشکلات عملکردی مغز فرد است که در این مواقع تست هوش توسط متخصص انجام می‌شود و بر اساس تست هوش دوره های درمانی تجویز می شود تا کودک به سلامت عملکردی مغز خود باز گردد. هوش، مجموعه‌ای از استعدادهاست که حافظه، دقت و سرعت در آن دخیل هستند. از مسائل مهم آفرینش وجود افرادی است که از نظر ظاهری تفاوتی چندانی با دیگران ندارند، ولی از نظر درک و فهم و سرعت انتقال اعجوبه‌ای به‌حساب می‌آیند.

 

تست هوش

بهترین مرکز تست هوش در شرق تهران

 

 

انواع هوش

  • هوش معنوی به انسان بودن ما، صداقت و سالم بودن اخلاق ما می‌پردازد. هوش معنوی یعنی خودمان را بقالی فرض کنیم که قرار نیست جنس تاریخ‌گذشته دست مردم بدهد.
  • هوش مدیریتی به ما یادآوری می‌کند که برای موفقیت در زندگی خود و کسب و کارمان باید بر خودمان مدیریت قوی داشته باشیم و به عبارتی روی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم، و برای این مهم است که 5 هوش را به کار بگیریم.
  • هوش منطقی یا هوش ریاضی که در مدارس، ما را با آن می‌سنجند. افراد بسیاری هستند که درس بسیار عالی‌ای دارند اما در زندگی شخصی دچار شکست شده‌اند. پس به این نتیجه خواهیم رسید که هوش عقلی لازم است اما کافی نیست.
  • هوش هیجانی به معنای توانایی مدیریت‌کردن هیجانات خود و دیگران می‌باشد، به‌عنوان‌مثال در بانک یا مکانی اداری هستید، می‌بینید که کارمند با ارباب‌رجوع در حال مشاجره هستند و بعد از آن با لحنی بسیار عصبی به شما می‌گوید کارتون چیه؟ این کارمند از هوش هیجانی پایینی برخوردار است که این مشکل با تمرین و تکرار قابلیت برطرف‌شدن دارد.
  • هوش سیاسی یا هوش تدبیری به معنای این است که بدانیم در مقابل هر فرد چه رفتاری مناسب می‌باشد، تشخیص تفاوت میان افراد و به‌کارگیری بهترین شیوه عملکرد برای نزدیک شدن به آنها هوش تدبیری است یعنی همان هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، هوش تدبیری یعنی خودم را باسواد مخاطب هدف هماهنگ کنم و این کار توان درک طرف مقابل را در ما افزایش می‌دهد.
  • هوش فیزیکی هم به ما می‌گوید که برای موفقیت در کار و نزد مردم، باید روحی شاداب و مغزی پویا داشته باشیم و این مهیا نمی‌شود مگر اینکه جسم سالم داشته باشیم، به‌قول‌معروف عقل سالم در بدن سالم است، پس مراقبت‌کنندهٔ ورزش و سلامتی خود باشیم.

تفاوت‌های هوشی را باهم بررسی خواهیم کرد:

همه افرادی که در یک خانواده متولد می‌شوند از نظر هوشی در شرایط و امکانات واحدی نیستند. برخی از آنها باهوش برخی دیگر باهوش‌تر و عده‌ای هم دچار عقب ماندگی ذهنی می باشند تا حدی که قادر به انجام کارهای شخصی خود هم نیستند. سه گروه یا طبقه بندی وجود دارد, گروهی که هوشی عادی دارند و طبیعی هستند, این افراد نیم بیشتری از جامعه را تشکیل می دهند. گروه دوم افرادی هستند که از هوش کمتری برخوردار می باشند که آنها را کند ذهن یا عقب مانده می خوانند که خود این گروه از سه گروه عمده ( آموزش پذیر, تربیت پذیر, عقب مانده) تشکیل شده است. گروه سوم که سطح هوش و درک آنها از گروه قبلی بالاتر است و آنان را افرادی باهوش, تیز هوش و نابغه می خوانیم. به گروه دوم و سوم افراد استثنایی می‌گویند.

 

تست هوش

 

صفات افراد تیز هوش :

  • وسعت اطلاعات و آگاهی از همه اموری که دیده و شنیده‌اند.
  • علاقه‌مندی به جریانات سیاسی، افکار فلسفی و اجتماعی و حل و بحث و نقد آنها.
  • اعتمادبه‌نفس زیادتر از دیگران به‌گونه‌ای که به دیگران کمتر وابسته‌اند.
  • دارای ثبات عاطفی بیشترند طوری که محبت و کینه و خشم و ترسشان نسبتاً ازروی حساب است.
  • توان یادگیری سریع و با درک و فهم.
  • مکالمه حساب شده و حتی انتخاب لغات در سخن‌گفتن و توانایی داستان‌گویی خوب.
  • در نتیجه تست هوش می‌تواند در تشخیص به‌ موقع اختلالات توجه و تمرکز، اختلالات یادگیری، خواندن و نوشتن و ریاضیات در دوران پیش از دبستان مؤثر واقع گردد.
نشانه ها : تست هوش هوش
آخرین مقالات
بیماری پارکینسون چیست ؟

بیماری پارکینسون چیست ؟

بیماری پارکینسون یکی از انواع بیماری های پیش رونده بوده که به سیستم عصبی مربوط می شود. در واقع نشانه های این بیماری به تدریج خود را نشان می دهند. در برخی اوقات ممکن است نشانه های این بیماری تا حدی کم و جزئی باشد که افراد به سختی متوجه آن شوند. 1402/12/25 | 04:42
گفتار درمانی کودک 6 ساله و 7 ساله

گفتار درمانی کودک 6 ساله و 7 ساله

روش های گفتار درمانی می تواند برای کودکان 6 الی 7 ساله متفاوت باشد. در واقع مشکل کودک و نیازهای او مشخص می کند که چه مدل گفتار درمانی می تواند به او کمک کند. به طور معمول اختلالات گفتاری از سن دو سالگی به بعد خود را نشان می دهند. 1402/12/25 | 04:22
رفتار درمانی دیالکتیکی چگونه است؟

رفتار درمانی دیالکتیکی چگونه است؟

رفتار درمانی دیالکتیکی یا همان DBT یک رویکرد روان درمانی است که می‌تواند برای بهبود بسیاری از مشکلات روحی روانی مناسب باشد. این روش درمانی به سه شکل قابل انجام است 1402/12/21 | 12:25
بازی درمانی کودکان بیش فعال

بازی درمانی کودکان بیش فعال

بازی درمانی کودکان بیش فعال یکی از رایج ترین روش های درمانی بوده که از طریق بازی می توانند در تغییر رفتارهای مشکل ساز کودکان بسیار موثر واقع شود. 1402/12/14 | 10:26
کاردرمانی کودکان بیش فعال

کاردرمانی کودکان بیش فعال

کاردرمانی کودکان بیش فعال یکی از موثر ترین روش های درمانی برای کودکانی است که به ADHD مبتلا هستند. می توان گفت بیش فعالی از جمله اختلالات رایج در میان کودکان است. 1402/12/12 | 01:21
کاردرمانی در تهرانپارس

کاردرمانی در تهرانپارس

اگر در تهرانپارس ساکن هستید و به دنبال یک مرکز کاردرمانی خوب در تهرانپارس می گردید، می توانید همین حالا با کلینیک توانبخشی نسیم تماس بگیرید. کاردرمانی شامل روش های مختلفی می شود که هر یک می توانند نقش مهمی را در افزایش استقلال بیماران ایفا کنند. 1402/12/12 | 01:02

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود