کاردرمانی آرتریت روماتوئید

کاردرمانی آرتریت روماتوئید

کاردرمانی آرتریت روماتوئید می تواند یک روش موثر برای درمان این بیماری باشد. لازم است بدانید که آرتریت از جمله بیماری های خود ایمنی مزمن است. این بیماری بیشتر در میان کسانی که به رماتیسم دچار هستند، رواج دارد. از جمله عوارض این بیماری می توان به خشکی مفاصل و التهاب آن ها اشاره کرد. البته که افراد مبتلا به این بیماری با خستگی و درد فراوانی روبرو شده و دچار اضطراب مزمن هستند. در مدت زمان طولانی این بیماری باعث شده تا مفاصل آسیب دیده و حرکت اندام‌ها محدود شوند. ممکن است بیمار به‌ خاطر این نشانه ‌ها مجبور شود تا تغییراتی را در زندگی خود داشته باشد. کار درمانی برای بیماری آرتریت بسیار مفید بوده و می‌تواند به جلوگیری از تشدید این بیماری و کنترل علائم آن کمک بسزایی کند.

 می ‌توان گفت که بیماری آرتریت روماتوئید در بین افراد میان‌ سال به ‌ویژه خانم ‌ها بیشتر رواج دارد. این بیماری با اختلالات زیادی همراه است که از جمله آن‌ ها می ‌توان به درگیری مفصلی، مشکلات پوستی، مشکلات قلبی و ریوی و حتی آسیب به استخوان اشاره کرد. از این بیماری توسط متخصص روماتولوژی تشخیص داده می‌شود. همان‌طورکه گفته شد آرتریت بسیار شایع بوده و می‌تواند به بافت‌های سالم نیز حمله کند. زمانی ‌که این حمله بدن انجام می ‌شود، سبب ایجاد قرمزی، وجود درد یا گرما و  تورم در اطراف مفاصل خواهد شد.

آرتریت روماتوئید چیست؟

 پیش ‌از بررسی تأثیر کاردرمانی آرتریت روماتوئید بد نیست تا به ‌طورکلی با این بیماری آشنا شوید. آرتریت روماتویید بیماری خود ایمنی است که به‌ صورت مستقیم به مفاصل آسیب می ‌رساند. آسیبی که توسط این بیماری ایجاد می‌ شود، به‌ طور معمول در دو بخش بدن رخ خواهد داد. از این ‌رو اگر مفصلی در یکی بازو و یا پاها دچار آسیب شود، بازوی مقابل و یا پای مقابل نیز دچار آسیب خواهد شد. بهترین روش برای درمان و بهبود علائم آرتریت وجود دارد، کاردرمانی است. زمانی ‌که این بیماری در زمان درست تشخیص داده شود، کاردرمانی می ‌تواند بهترین تأثیر را روی افراد بگذارد.

ممکن است که بیماران من با گذشت زمان توانایی لازم را برای انجام کارهای شخصی خود همانند لباس پوشیدن، نظافت شخصی و غذا خوردن دچار مشکل شوند. اما کاردرمانی می ‌تواند به آن ‌ها کمک کند تا در زندگی استقلال بیشتری داشته باشند.

 نشانه‌ها و علایم آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید به عنوان یک بیماری مزمن با درد و التهاب در مفاصل نمایان می ‌شود. البته برای تشخیص این بیماری نشانه‌ های دیگری نیز وجود دارد که ازجمله آن‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد شدید مفصل
  • متورم شدن مفاصل
  • وجود سفتی در مفصل
  • تغییر شکل مفاصل و ایجاد اختلال در عملکرد

 کاردرمانی آرتریت روماتوئید کمک بسزایی به بهبود علائم این بیماری می‌ کند. میزان شدت این علائم می ‌تواند در هر یک از بیماران شدید و یا خفیف باشد. اما اطلاع از نشانه ‌های اولیه به فرد کمک می‌ کند تا سریع‌تر جهت درمان اقدام کرده و و بهترین مرکز کاردرمانی مراجعه کنند.

 بررسی فواید کاردرمانی برای آرتریت

 در میان روش‌های مختلفی که برای بهبود و کنترل علائم این بیماری به میان آمده کاردرمانی بهترین روش ممکن بوده ‌است. افراد مبتلا به این بیماری پس ‌از گذراندن دوره‌ های کاردرمانی و توانبخشی به وضعیت بهتری رسیده و توانسته‌ اند بهتر از پس کارهای روزمره خود بر می ‌آیند. از سوی ‌دیگر نیز تحقیقات و پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده تا روش‌های جدیدی در کاردرمانی روی کار بیاید و بتواند بهتر از قبل به این بیماران کمک کند.

مهم‌ترین فواید کاردرمانی برای بیماری آرتریت روماتوئید عبارتند از:

  • بهبود عملکرد فرد
  • جلوگیری از تشدید بیماری
  • آموزش‌هایی در جهت عدم استفاده نادرست از مفاصل و تغییر شکل آن‌ ها
  • کاهش درد مفاصل
  • کاهش خستگی ناشی از بیماری
  • افزایش استقلال بیماران برای انجام کارهای مختلف
  • کنار آمدن با محدودیت‌ها و کیفیت زندگی بهتر

 این نکته را فراموش نکنید که کاردرمانی نمی ‌تواند تحرک اولیه را به مفاصل آسیب ‌دیده بازگرداند. با این‌ وجود کار درمانگران نهایت تلاش خود را می‌کنند تا افراد بتوانند به زندگی روزمره خود بازگشته و با وجود محدودیت‌های پیش‌ آمده و بهتر زندگی کنند.

سخن پایانی

آرتریت روماتوئید از جمله بیماری های خود ایمنی بوده که سریعا به مفاصل آسیب می زند و می تواند محدودیت جسمی زیادی را برای افراد ایجاد کند. اما کاردرمانی می تواند تا حدودی به بهبود علائم این بیماری کمک کرده و سبب افزایش کیفیت زندگی بیماران شود.

آخرین مقالات
کار درمانی چقدر باید طول بکشد

کار درمانی چقدر باید طول بکشد

کار درمانی چقدر باید طول بکشد؟ یکی از سوالات رایج در مورد کار درمانی است. به طور کلی کار درمانی از جمله مهم ترین رشته های توانبخشی بوده که برای مشکلات جسمی و ذهنی در طیف گسترده ای استفاده می شود. 1403/07/30 | 10:20
دوره گفتار درمانی کودکان چقدر است ؟

دوره گفتار درمانی کودکان چقدر است ؟

به طور کلی می توان گفت کودکان می توانند بنا به دلایل مختلفی نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. از این رو مدت زمان دوره های درمانی نیز می تواند برای هر یک از آن ها متفاوت باشد. 1403/07/25 | 11:20
برای تقویت تارهای صوتی چی بخوریم

برای تقویت تارهای صوتی چی بخوریم

مواد غذایی مختلفی وجود دارند که باعث شده تا تارهای صوتی تا حد بسیار زیادی تقویت شوند. البته که در برخی مواقع مشکلات گفتاری وجود داشته و حل آن نیاز به خدمات گفتاردرمانی دارند. 1403/07/22 | 12:13
ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد ؟

ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد ؟

ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد؟ یکی از سوالات رایج والدین است. در واقع برای این که گفتار درمانگر متوجه شود که کودک شما به گفتار درمانی نیاز دارد یا خیر 1403/07/21 | 05:34
کاردرمانی برای ایستادن کودک

کاردرمانی برای ایستادن کودک

کاردرمانی برای ایستادن کودک بسیار موثر است. چرا که این روش درمانی متشکل از روش ها و تکنیک هایی بوده که به منظور تقویت مهارت های حرکتی کودک عمل می کند 1403/07/16 | 09:21
کار درمانی برای چهار دست و پا راه رفتن کودک

کار درمانی برای چهار دست و پا راه رفتن کودک

کار درمانی برای چهار دست پا راه رفتن کودک بسیار مهم بوده و برای برخی از کودکانی که در این زمینه دچار تاخیر هستند، بسیار مناسب است 1403/07/12 | 02:09

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود