تاثیر گفتار درمانی بر تحصیلات فرزندان

تاثیر گفتار درمانی بر تحصیلات فرزندان

اختلالات گفتاری و زبانی می تواند بر نحوه صحبت ، درک ، تحلیل و پردازش اطلاعات کودکان تأثیر بگذارد. اختلالات گفتاری شامل وضوح ، کیفیت صدا و روان بودن کلمات گفتاری کودک است. اختلالات زبانی شامل توانایی کودک در گفتگوهای معنی دار ، درک دیگران ، حل مسئله ، خواندن و درک و بیان افکار از طریق کلمات گفتاری یا کتبی است.

گفتار ، زبان و اختلالات شنوایی چگونه بر یادگیری تأثیر می گذارد؟

مهارت های ارتباطی در قلب تجربه زندگی قرار دارند ، به ویژه برای کودکانی که به توسعه و یادگیری زبان اهمیت می دهند. خواندن ، نوشتن ، حرکات ، گوش دادن و صحبت کردن همه اشکال زبان هستند - کدی که ما می خواهیم برای برقراری ارتباط ایده ها از آن استفاده کنیم.

یادگیری از طریق فرایند ارتباط صورت می گیرد. توانایی شرکت در برقراری ارتباط فعال و تعاملی با همسالان و بزرگسالان در محیط آموزشی برای موفقیت دانش آموز در مدرسه ضروری است.

اختلالات گفتاری

چرا مهارت های گفتاری و زبانی برای سواد بسیار مهم هستند؟

زبان گفتاری پایه و اساس رشد خواندن و نوشتن را فراهم می کند. زبان گفتاری و نوشتاری با یکدیگر رابطه متقابل دارند ، هرکدام برای ایجاد مهارت در زبان عمومی و سواد ، بر پایه دیگری بنا می شوند و در اوایل شروع می شوند و از کودکی به بزرگسالی ادامه می یابند.

نشانه هایی که اختلال ارتباطی بر عملکرد مدرسه تأثیر می گذارد چیست؟

كودكان مبتلا به اختلالات ارتباطي اغلب در سطح دانشگاهي ضعيف يا ناكافي عمل مي كنند ، با كتاب خواندن مشكل دارند ، در فهم و بيان زبان مشكل دارند ، نشانه هاي اجتماعي را اشتباه مي گيرند ، از حضور در مدرسه ، اجتناب از قضاوت ضعيف ، و در امتحان ها مشكل دارند.

دشواری در یادگیری گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن یا نوشتن می تواند ناشی از مشکلات توسعه زبان باشد. مشکلات در تولید ، درک و آگاهی از زبان در سطح صدا ، هجا ، کلمه ، جمله و گفتمان ایجاد می شود. افرادی که مشکلات خواندن و نوشتن دارند نیز ممکن است در استفاده استراتژیک زبان برای برقراری ارتباط ، فکر کردن و یادگیری مشکلاتی را تجربه کنند.

گفتار درمانی

چگونه گفتار درمانگران با معلمان و سایر پرسنل مدرسه کار می کنند تا مطمئن شوند از کودکان پشتیبانی لازم را می کنند؟

ارزیابی و درمان مشکلات ارتباطی کودکان شامل تلاش های همکاری با دیگران مانند والدین ، ​​شنوایی شناسان ، روانشناسان ، مددکاران اجتماعی ، گفتار درمانگران ، معلمان کلاس ، معلمان آموزش ویژه ، مشاوران راهنمایی ، پزشکان ، دندانپزشکان و پرستاران است. آسیب شناسان به زبان گفتار با تیم های ارزیابی تشخیصی و آموزشی همکاری می کنند تا ارزیابی جامع زبان و گفتار را برای کودکان ارائه دهند.

خدمات به دانش آموزان با مشکلات ارتباطی ممکن است در جلسات گروهی فردی یا کوچک ، در کلاسهای درس یا هنگام همکاری با معلمان یا در الگوی مشورتی با معلمان و والدین ارائه شود. آسیب شناسان به زبان گفتار ، اهداف ارتباط دانشجویان را با اهداف دانشگاهی و اجتماعی ادغام می کنند.

چگونه می توان خدمات آسیب شناسی گفتاری به کودکان در اختلالات گفتاری و زبانی کمک کرد؟

خدمات آسیب شناسی به زبان گفتار می تواند به کودکان در ارتباط برقرار کردن مؤثر ، حل کننده مشکلات و تصمیم گیری کمک کند. در نتیجه خدماتی مانند بازآوری حافظه ، سازماندهی مجدد شناختی ، تقویت زبان و تلاش برای بهبود تفکر انتزاعی ، کودکان می توانند از یک تجربه آموزشی موفق تر و رضایت بخش تر و همچنین بهبود روابط همسالان بهره مند شوند. خدماتی که آسیب شناسان به زبان گفتار ارائه می دهند ، به کودکان کمک می کند تا بر معلولیت خود غلبه کنند ، به غرور و عزت نفس دست یابند و نقش های معناداری را در زندگی خود بیابند.

آخرین مقالات
چه کار کنیم کودک زودتر حرف بزند؟

چه کار کنیم کودک زودتر حرف بزند؟

حرف زدن کودکان یکی از مهم‌ ترین دغدغه های والدین می‌ باشد. به‌ همین خاطر نیز با این سوال مواجه می ‌شوند چکار کنیم کودک زودتر حرف بزند؟ 1403/05/04 | 10:38
علت لکنت زبان ناگهانی در بزرگسالان چیست

علت لکنت زبان ناگهانی در بزرگسالان چیست

برای درمان این مشکل در بزرگسالان می‌ توان از روش‌های درمانی مختلفی استفاده کرد که از جمله بهترین آن ‌ها می‌توان به گفتاردرمانی اشاره کرد 1403/05/02 | 01:11
کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی می تواند بسیار موثر باشد. به طور کلی کاردرمانی به عنوان مهم ترین زیر شاخه توانبخشی، برای طیف گسترده ای از مشکلات مناسب است. 1403/04/28 | 12:41
کاردرمانی در بهبود تعادل و هماهنگی بدن

کاردرمانی در بهبود تعادل و هماهنگی بدن

در واقع برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی ممکن است که دچار اختلالات حرکتی، حسی و شناختی شده و تعادل کافی را برای انجام کارهای مختلف نداشته باشند. 1403/04/22 | 09:12
کاردرمانی سالمندان در منزل تهران

کاردرمانی سالمندان در منزل تهران

کاردرمانی سالمندان در منزل تهران کمک می ‌کند تا افراد کهن سال بتوانند با محدودیت‌ها و مشکلات خود بهتر روبرو شوند و به حداکثر استقلال در زندگی برسند. 1403/04/22 | 09:03
تمرینات گفتاری برای بهبود لکنت زبان در خانه

تمرینات گفتاری برای بهبود لکنت زبان در خانه

انجام تمرینات گفتاری برای بهبود لکنت زبان در خانه می تواند برای کودکان و حتی بزرگسالانی که با این مشکل مواجه هستند در کنار جلسات گفتار درمانی بسیار موثر باشد 1403/04/17 | 09:37

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود