درمان اختلال بیش فعالی در کودکان

درمان اختلال بیش فعالی در کودکان

درمان اختلال بیش فعالی اغلب والدین را نگران این موضوع می کند که کدام روش درمانی برای فرزندشان مناسب تر است ، گزینه های زیادی برای درمان بیش فعالی وجود دارد که می توان گفت میتوان آن را با روش های درست درمان کرد ، اما بهترین عملکرد برای درمان بستگی به مرکز گفتار درمانی مناسب ، کاردرمانگر ،کودک و خانواده او بستگی دارد.

برنامه های درمانی مناسب شامل نظارت دقیق بر اینکه آیا میزان درمان به رفتار کودک کمک می کند ، و همچنین ایجاد تغییراتی که در طول مسیر کاردرمانی نیاز دارد ، می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توصیه های پزشکی برای معالجه کودکان مبتلا به بیش فعالی، می توانید با متخصصین گفتار درمانی نسیم تماس حاصل فرمایید.

در مرکز گفتار درمانی نسیم به والدین نیز آموزش داده می شود که نه تنها بر توانایی کودک در توجه یا نشستن در مدرسه تأثیر می گذارد بلکه بر روابط با خانواده و سایر کودکان نیز تأثیر گذار است ، شروع درمان به محض تشخیص بیماری برای کودک بسیار مفید است ، اهداف کاردرمانی یادگیری یا تقویت رفتارهای مثبت و از بین بردن رفتارهای ناخواسته یا مشکل ساز است.

گفتار درمانی

آموزش والدین در مدیریت رفتار

کاردرمانی برای کودکانی که در برنامه های دسته جمعی شرکت می کنند ، معمولاً اگر والدین و مربیان برای کمک به کودک با هم همکاری کنند ، بیشترین تأثیر را دارند.

آموزش والدین در مدیریت رفتار ، مهارت ها و راهبردهای لازم را در اختیار فرزند خود قرار می دهد ، نشان داده شده است كه آموزش والدين در زمينه مديريت رفتار و همچنين داروهاي بیش فعالی در كودكان خردسال نيز موثر است اما کودکان خردسال نسبت به کودکان بزرگتر بیشتر در معرض خطرات عوارض جانبی داروهای بیش فعالی هستند.

کاردرمانی

نکاتی درباره والدین

  • از متخصصین کاردرمانی بخواهید یک برنامه منظم تنظیم کنید ، سعی کنید هر روز در یک زمان معین از خواب بیدار شوید و شب ها در یک زمان مشخص بخوابید و مرتبا این برنامه را دنبال کنید.
  • کودک را به سمت مستقل شدن سوق دهید ، کودک خود را تشویق کنید که هر روز کیف مدرسه ، لباس و اسباب بازی خود را در مکانی مشخص قرار دهد تا از گم شدن آنها جلوگیری کنید.
  • حواس پرتی کودک خود را مدیریت کنید ، تلویزیون را خاموش کنید ، نویز را محدود کنید و در هنگام انجام کارهای خانه کودک فضای بازی تمیز ایجاد کنید. برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی اگر در حال حرکت هستند یا به موسیقی پس زمینه گوش می دهند ، به خوبی یاد می گیرند. کودک خود را تماشا کنید و ببینید چه چیزی بر روی او موثر است.
  • انتخاب را برای کودک خود محدود کنید ، برای انتخاب فرزندانتان چند گزینه ارائه دهید به عنوان مثال ، بین این لباس یا آن لباس ، این غذا یا آن غذا یکی را انتخاب کند.
  • با کودک خود شفاف صحبت کنید ، وقتی نیاز است کودک شما کاری را انجام دهد ، خیلی مختصر و مفید از کلمات استفاده کنید.
  • به کودک خود آموزش دهید برنامه ریزی کند ، کارهای پیچیده را به مراحل ساده تر و کوتاه تر تقسیم کنید.
  • از پاداش دادن در مسیر اهداف  استفاده کنید ، یک سری اهداف مشخص کنید و به کودک خود بگویید اگر این هدف را انجام داد یک جایزه دریافت می کند.
  • نظم و انضباط موثر در کودک ، به جای فحش دادن ، فریاد زدن و یا لکه دار کردن شخصیت کودک ، از دستورالعملهای مؤثر ، وقت گذرانی یا حذف جایزه ها به عنوان عواقب رفتار نامناسب استفاده کنید.
  • فرصت های مثبت ایجاد کنید. كودكان مبتلا به بیش فعالی ممكن است شرايط خاصي را استرس آور كنند. پیدا کردن و تشویق آنچه کودک شما به خوبی انجام می دهد خواه مدرسه ، ورزش ، هنر ، موسیقی یا بازی باشد می تواند به ایجاد تجربیات مثبت کمک کند.
  • یک شیوه زندگی سالم فراهم کنید. غذای مغذی ، فعالیت های بدنی زیادی و خواب کافی مهم هستند. آنها می توانند به بهتر شدن علائم بیش فعالی کمک کنند.

و این مورد را در خاطر داشته باشید که دارو یک ابزار است نه یک درمان.

آخرین مقالات
هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان چیست

هنر درمانی کودکان یکی از روش ‌های بسیار مؤثر برای حل مشکلات روانی است. به‌ طورکلی اختلال سلامت روان می ‌تواند جهات مختلفی از زندگی افراد را تحت تأثیر قرار بدهد 1403/02/08 | 05:48
ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

ویدیو انجمن ملی گفتار درمانی ایران

انجمن ملی گفتار درمانی ایران 1403/02/08 | 03:54
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود