نکاتی درباره کار درمانی

نکاتی درباره کار درمانی

کاردرمانی یک حرفه بهداشت محور است که در جهت ارتقاء سلامت و رفاه از طریق شغل فعالیت دارد. هدف اصلی کاردرمانی این است که افراد بتوانند در فعالیتهای زندگی روزمره شرکت کنند.

به زبان ساده تر ، کاردرمانگران و دستیاران کاردرمانی به افراد در طول زندگی کمک می کنند تا از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره (مشاغل) در کارهایی که می خواهند و باید انجام دهند شرکت کنند. مداخلات معمول کاردرمانی شامل کمک به کودکان معلول برای شرکت کامل در موقعیت های مدرسه و اجتماعی ، کمک به افراد در بهبودی از آسیب به مهارت های بازیابی مجدد ، و ارائه پشتیبانی برای بزرگسالان مسن که دچار تغییرات جسمی و شناختی می شوند. خدمات کاردرمانی به طور معمول شامل موارد زیر است:

ارزیابی فردی ، که طی آن مشتری ، خانواده و کاردرمانگر اهداف فرد را تعیین می کنند ،

مداخله سفارشی برای بهبود توانایی فرد در انجام فعالیتهای روزانه و رسیدن به اهداف ، و

ارزیابی نتایج برای اطمینان از دستیابی به اهداف و یا ایجاد تغییر در برنامه مداخله.

خدمات کاردرمانی ممکن است شامل ارزیابی های جامع از خانه مشتری و محیط های دیگر (به عنوان مثال ، محل کار ، مدرسه) ، توصیه هایی برای تجهیزات سازگار و آموزش در استفاده از آن ، و راهنمایی و آموزش برای اعضای خانواده و مراقبان باشد. پزشکان متخصص کاردرمانی از دیدگاه کل نگرانه ای برخوردار هستند که در آن تمرکز بر تطبیق محیط برای متناسب با شخص است و فرد بخشی جدایی ناپذیر از تیم درمانی است.

هنگامی که شروع به کار با کاردرمانگران کنید

هدف کاردرمانگرکمک به شما در ایجاد یک محیط امن و راحت است. برای انجام این کار ، شما با هم:

  • مشکل را شناسایی کنید
  • با یک برنامه پیش بروید
  • اثربخشی آن را ارزیابی کنید
  • در صورت لزوم اصلاح کنید
  • عامل مؤثر بر عملکرد شما
  • روش (نحوه انجام هر کاری که می خواهید انجام دهید)
  • محیط
  • کمک های لازم (نوع کمکی که شما برای انجام کارهای خاص نیاز دارید)

کاردرمانی معمولاً هر زمان که فرد دارای یک بیماری مزمن ، ناتوانی یا آسیب دیدگی باشد ، مانع از مشارکت کامل آنها در زندگی خانوادگی ، رویدادهای اجتماعی یا فعالیتهای روزانه مانند نوشتن ، آشپزی ، لباس پوشیدن یا مراقبت شخصی می شود. کاردرمانی ممکن است توسط پزشک بیمار توصیه شود و ممکن است بیمار هنگام بهبودی از جراحی یا در هنگام کنار آمدن با یک وضعیت پزشکی در حال تغییر زندگی ، یک پزشک متخصص را نیز بطور خصوصی ببیند. از این نوع درمان می توان برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم یا سایر تفاوت های یادگیری با استفاده راحت تر در فعالیت های مدرسه استفاده کرد و همچنین برای بزرگسالان مسن که دارای مشکلات شناختی هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است افراد شاغل پس از تصادف در محل کار توسط شرکت خود تحت درمان کاردرمانی قرار بگیرند.

جایی که کاردرمانگران کار می کنند

متخصصین کاردرمانی با کلیه گروههای سنی و در طیف گسترده ای از مناطق جسمی و روانی فعالیت می کنند.

اماکن اشتغال ممکن است شامل بیمارستانها ، کلینیکها ، مراکز روز توان بخشی ، برنامه های مراقبت در منزل ، مدارس خاص ، صنعت و شرکتهای خصوصی باشد.

بسیاری از متخصصین کاردرمانی به صورت خصوصی و به عنوان مربی و مشاور فعالیت می کنند.

چگونه کاردرمانگرها کار می کنند

روند کاردرمانی مبتنی بر ارزیابی های اولیه و مکرر است. کاردرمانی به همراه شخصی که در حال کار هستند با تمرکز روی توانایی های فردی و محیطی و مشکلات مربوط به فعالیت ها در زندگی روزمره شخص است.

ارزیابی شامل استفاده از روشهای استاندارد ، مصاحبه ، مشاهده در انواع تنظیمات و مشاوره با افراد مهم در زندگی فرد است.

برنامه ریزی

نتایج ارزیابی اساس برنامه است که شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت درمان است. این طرح باید به مرحله توسعه فرد ، عادات ، نقشها ، تنظیمات سبک زندگی و محیط مربوط باشد.

مداخله

مداخله بر برنامه هایی متمرکز است که فرد محور و محیطی باشد. اینها به منظور تسهیل در انجام کارهای روزمره و تطبیق تنظیماتی که فرد در آن کار می کند ، زندگی و معاشرت می کند طراحی شده است. مثالها شامل آموزش تکنیک های جدید و تأمین تجهیزات برای استقلال در مراقبت های شخصی ، کاهش موانع محیطی و تأمین منابع برای کاهش استرس است.

آخرین مقالات
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36

1403/02/02 | 09:51

1403/02/02 | 09:51
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود