گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل چه برای کودکان و چه بزرگسالان، فواید زیادی دارد. اکثر کلینیک های گفتار درمانی در سراسر کشور شرایطی را فراهم کرده اند تا بتوان در صورت لزوم، خدمات درمانی را در منزل ارائه دهند. این باعث شده تا افرادی که شرایط لازم برای خروج از منزل ندارند نیز بتوانند جهت درمان مشکلات گفتاری خود اقدام کنند. به طور کلی گفتاردرمانی یکی از موارد ضروری برای افرادیست که بنا به دلایل مختلف، دچار مشکل در صحبت کردن یا غذا خوردن هستند. در برخی اوقات ممکن است افراد علاوه بر اختلالات گفتاری، مشکلات جسمی نیز داشته باشند. در چنین شرایطی قطعا گفتار درمانی در خانه بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود.

گفتار درمانی در خانه  برای افراد به ویژه کودکان مزایا زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال کودک زمانی که در منزل و در محیط آرامی قرار می گیرد، می تواند در محیط آرام و اعتماد به نفس بیشتری تمرینات گفتار درمانی را انجام دهد. در نتیجه اثر بخشی این روش درمانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. ارائه خدمات گفتاردرمانی در خانه برای بزرگسالان نیز فواید مختص به خود را دارد. با انتخاب درمان در منزل در صورت نیاز، افراد دیگر دردسرهای رفت و آمد و ماندن در ترافیک را نخواهند داشت.

چه افرادی به گفتار درمانی در منزل نیاز دارند؟

همان طور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم، گفتار درمانی بهترین روش درمانی برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری و بلع است. به طور معمول افراد برای آغاز جلسات درمانی لازم است تا بیماران به کلینیک مراجعه کنند. در این بین کسانی وجود دارد که به دلیل داشتن شرایط خاص، قادر به مراجعه به مراکز گفتار درمانی را نداشته و از بهبود مشکل خود نا امید می شوند. اما با وجود خدمات گفتار درمانی در منزل دیگر نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

افراد با شرایط زیر نیاز به گفتار درمانی در خانه دارند:

  • برای افرادی به دلیل آسیب های مغزی و نخایی دچار مشکلات گفتاری هستند. این افراد دارای مشکلات جسمی حرکتی بوده و شرایط رفت و آمد را ندارند.
  • برای کسانی که جهت مراجعه به مرکز گفتار درمانی باید مسافت بسیار زیادی را طی کنند.
  • افرادی که برای حضور در کلینیک های گفتار درمانی، اعتماد به نفس کافی را ندارند.

گفتار درمانی در منزل برای کودکان

به منظور گفتار درمانی در منزل برای کودکان، لازم است شرایط خاصی را فراهم کنید. در واقع گفتار درمانگرها برای شروع جلسات درمانی بایستی با کودک در یک محیط آرام قرار بگیرند. بهترین مکان برای گفتار درمانی کودکان محیطی آرام بوده که کمترین حواس پرتی را برای کودک ایجاد کند. چرا که در این محیط احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند. البته که باید وسایلی را که باعث حواس پرتی کودک می شود را از میان برداشت.

در برخی اوقات نیاز است تا در طول جلسات درمانی، والدین حضور داشته و با متخصص گفتار درمانی، همکاری کرده و کودک خود را تشویق کنند. این گونه کودک میل بیشتری به یادگیری و انجام تمرینات گفتاردرمانی دارد. برای تشویق کودک خود به ادامه جلسات درمانی بهتر است تا برای او تشویقی تهیه کنید. تمامی این موارد به تاثیرگذاری هرچه بیشتر کار درمانی در منزل کمک بسزایی خواهد کرد.

بهترین مرکز گفتار درمانی در منزل در شرق تهران

رواج اختلالات گفتاری در افراد به دلایل مختلف باعث شده تا کلینیک های کاردرمانی و گفتار درمانی متعددی در سراسر کشور به خصوص استان تهران مشغول به فعالیت هستند. برای کاردرمانی در منزل در شرق تهران، مرکز توانبخشی نسیم در خدمت شماست. مجموعه ما در تهرانپارس واقع شده و دسترسی مناسبی برای مراجعه افراد در هر نقطه ای از تهران دارد. البته که مجموعه شرایط ارائه خدمات گفتار درمانی در منزل را برای افراد واجد شرایط فراهم کرده است. در کلینیک نسیم متخصصین گفتار درمانی با تجربه با دانش خود و به کارگیری روش های جدید، به بهبود هرچه زودتر مشکلات گفتاری کودکان و بزرگسالان کمک می کنند.

هزینه گفتار درمانی در منزل

هزینه گفتار درمانی در منزل شاید نسبت به مراجعه به کلینیک، شاید تا حدودی بیشتر باشد. اما از طرفی هزینه های رفت و آمد برای شما حذف می شود. دریافت خدمات درمانی در منزل باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود. می توان گفت که قیمت گفتار درمانی در خانه ثابت نبوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی است. به همین خاطر نیز توصیه می شود برای اطلاع از هزینه ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 گفتار درمانی آنلاین

برای مشکلات گفتاری همانند لکنت زبان، ارائه خدمات گفتار درمانی آنلاین نیز امکان پذیر است. این خدمات در مجموعه نسیم مردانی توسط متخصص گفتار درمانی تحت شرایط خاصی صورت می گیرد. گفتاردرمانگرها در مرکز تنها برای مشکل لکنت زبان می تواند جلسات درمان را به صورت آنلاین ارائه دهند.

انواع گفتار درمانی در منزل

به تمام فعالیتهای خانواده برای تشویق کودک برای صحبت کردن کودکان 2 یا 3 ساله را گفتار درمانی در منزل گویند که توسط خانواده کودک انجام میشود.

گفتار درمانی از طریق گفت و گو با کودک

از هیچ فرصتی برای صجبت کردن با کودکتان ساده عبور نکنید اتفاقات روزمره شاید برای شما امری تکراری باشد اما برای کودکتان هر اتفاق ، تجربه ای جدید و با ارزش است.
برای مثال برای فعالیتهای منزل به کودکتان هم مسئولیتی بدهید مثل شستن برخی ظرفها گردگیری خانه و سعی کنید درحین فعالیت با کودکتان صحبت کنید.

گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل با آینه

در برخی موارد به دلیل اشتباه قرار گرفتن زبان و فک تلفظ بعضی از حروف برای کودک سخت است که میتوانید با استفاده از آینه موقع تفظ به کودک آموزش دهید که زبان خود را در کجای دهان خود قرار دهد.

گفتار درمانی

کودک خود را مجبور به خواندن کنید و او را ارزیابی کنید

برای کودک خود یک کتاب داستان بخرید یا از او بخواهید یک قطعه خبری را برای شما با صدای بلند بخواند چنین کارهایی باعث تقویت مهارتهای گفتاری کودکتان میشود و شما با یک ارزیابی کوچک درمیابید که آیا کودک شما فقط دچار مشکلات گفتاریست یا خیر...

تمرینات حرکتهای دهانی در گفتار درمانی در منزل

این تمرینات مانند حرکات لب ، حرکات چرخشی زبان و حرکات گونه به عضلات درون دهان کودک کمک میکند که اگر ضعیف است قوی شود چون تمامی انسانها برای خوردن ، نوشیدن و صحبت کردن نیاز به مهارتهای حرکتی بسیار قوی دارند.

گفتار درمانی

بازیهایی برای تقویت تکلم کودک

به جز تمریناتی که در بالا گفته شد شما میتوانید از کودک خود بخواهید و او را تشویق کنید که در جمع صحبت کند و به خاطر داشته باشید که کودکان به طور طبیعی صحبت میکنند این تمرینات لزوما در صورتی است که کودک آن را دوست داشته باشد.
کودکان در سنین پایین نمیتوانند صحبت کنند اما میتواند صدا بسازند با کودک خود صداهایی مانند با ، ما و... را تمرین کنید.
واضح صحبت کنید بگذارید کودکان بتوانند از شما یاد بگیرند از کلمات مناسب استفاده کنید و به کودک بیاموزید تا سوال کند و پاسخ دهد و شما میتوانید از اسباب بازیهای مخصوص گفتار درمانی و کتابهای آموزشی نیز کمک بگیرید.

جمع بندی

گفتار درمانی در منزل بهترین راه حل برای افرادیست که دچار مشکلات گفتاری هستند و به دلیل شرایط جسمی یا روحی، آماده لازم را برای مراجعه به کلینیک ها ندارند. این نوع خدمات درمانی دارای فواید مختص بوده و برای برخی از افراد می تواند اثربخش باشد. مجموعه گفتار درمانی و کاردرمانی نسیم مردانی به ارائه خدمات توانبخشی در منزل در تمام نقاط تهران می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

برای شروع گفتار درمانی صبور باشید و به فرزندان خود فرصت دهید تا بتوانند مهارتهای خود را بهبود بخشند.

 

آخرین مقالات
روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکنت زبان

روش های موثر برای غلبه بر لکن زبان می تواند به کاهش لکنت زبان در شرایط خاص کمک بسزایی کند. می توان گفت که لکنت زبان از جمله اختلالات گفتاری بسیار رایج در کودکان و بزرگسالان بوده که می تواند بنا به دلیل مختلفی برای افراد پیش بیاید 1403/02/04 | 01:36

1403/02/02 | 09:51

1403/02/02 | 09:51
درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان در بزرگسالان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به طور کلی لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری رایج در بین بزرگسالان و کودکان می‌باشد. با وجود این‌ که این مشکل اغلب در کودکان مشاهده می‌شود، 1403/01/29 | 11:55
رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی چیست و چگونه انجام می شود؟

رفتار درمانی اضطرابی یکی از روش های درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب است. به طور کلی اختلالات اضطرابی را می توان یکی از انواع مشکلات روانی محسوب کرد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد داشته باشد. 1403/01/27 | 03:57
کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

کاردرمانی برای راه رفتن کودک از روش های درمانی بسیار مهم بوده که می تواند برای کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، بهترین انتخاب ممکن باشد. کودکان از بدو تولد تا خردسالی و کودکی به مرور توانایی های مختلفی را کسب می کنند 1403/01/22 | 12:41

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود